SARAJEVO, Ovlašteni uvoznici novih automobila traže od Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH kao i od ostalih nadležnih institucija da ne ukidaju odluku o zabrani uvoza automobila starijih od sedam godina, dok se potpuno ne implementira Pravilnik o homologaciji.
Produkt trener firme “Asa auto” Emgijad Bešlija rekao je na konferenciji za novinare Odbora vozila Spoljnotrgovinske komore BiH da od Ministarstva transporta i komunikacija nisu dobili nikakvo obavještenje u vezi sa izborom stručne institucije koja će uspostaviti sistem i započeti primjenu Pravilnika o homologaciji.
“Prošlo je više od dva mjeseca, a mi nismo dobili nikakvu informaciju od nadležnog ministarstva. Izbor stručne institucije trebalo je da se okonča nakon 17. jula, kada se zatvorio konkurs”, istakao je Bešlija.
On je podsjetio da je Odbor vozila 14. maja donio zaključke koji su proslijeđeni Ministarstvu transporta i komunikacija BiH, a odnose se na raspisivanje tendera za formiranje stručne organizacije za homologaciju vozila.
Prema njegovim riječima, ovlašteni uvoznici novih automobila pozivaju nadležne institucije da na osnovu regionalnih iskustava izaberu najprihvatljiviji model homologacije, te da su spremni da pruže stručnu i infrastrukturnu pomoć nedležnim institucijama u sprovođenju Pravilnika o homologaciji.
“BiH ne smije biti odlagalište evropskog automobilskog smeća. Insistiramo na bezbijednosti svih učesnika u saobraćaju što uključuje uvođenje preventivnih mjera koje će spriječiti uvoz neispravnih vozila, rigorozniji tehnički pregled vozila, te veće prisustvo policije na cestama”, naglasio je Bešlija.
Predsjedavajući Odbora vozila Alija Kirlić rekao je da problem uvoza starih automobila traje već 15 godina, te da ovlašteni uvoznici ne mogu da uspostave dijalog sa nadležnim ministarstvima u BiH.
On je naveo da je prosječna starost vozila 18 godina, te da ona moraju biti servisirana, održavana i da se svake godine verifikuje njihova ispravnost, da bi se mogla uključiti u saobraćaj.
Prema njegovim riječima, rekonstruisan je sistem tehničkog pregleda vozila u BiH, donesen je zakon o bezbjednosti saobraćaja, promijenjeni su pravilnici, ali sve to ne daje rezultata.
Kirlić je naglasio da je neophodno provođenje Pravilnika o homologaciji, jer se njime onemogućuje uvoz vozila koja nemaju opremu koja je propisana za BiH.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Jasna situacija kada su nova vozila u BiH skuplja nego u ostatku evrope, carina =0 PDV 17%
npr: BMW cetiri godine garancija u cijenu uracunati servisi ili 100 000 km.
xxxxxxxxxxxx i ovom iz asa auta i svima koji su protiv ukidanja zakona…xxxxxxxx kako cu kupiti novo auto ako nemam para, nego moram kupiti golfa 2 starog 23 godine(za guzonje iz asa auta koji ne znaju racunati auto je 1986.godiste)..a za te pare u sloveniji mogu uzeti golfa 4..dabogda svi pocrkali i oni i ministri i politicari xxxxxxxxxxx
tako jee ,,, blacki !!!!!!!!!!
svaka cast blacki, slazem se u potpunosti, ali da dodam jos da taj beslija kao i ostala grupa politicara i ministara, imaju plate tolike da za 3 svoje mjesecne plate mogu da kupe nov auto (i to bez dnevnica, bez toplih obroka i bez premija i svih onih “casti” koje primaju , za ovakve izjave). Sve su to ?upci koje najmanje interesuje bezbjednost NAS obicnih smrtnika , nego njihov dzep i koliko ce im zarada mjesecna opasti u njihovim privatnim auto kucama koje se vode na zeninim sestrama i ujacima. MRSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
mora se uvesti reda samo je pitanje kako. malo je glupo da tehnički prolaze potpuno neispravna vozila, i koja zagađuju. može se jednostavno dopustiti uvoz automobila koji ispunjavaju određene kriterije EU, beli toga ima na pretek.
Da se zna ja isto vozim auto stato 23 godine i smijem reći da je tehnički ispravno. a znam auto koje prođe tehnički (golf I 1980) kojem su 4 gume različite, ne rade žmigavni, kočnice u komi, svjetla rade na 50% itd.
dal mi neko moze rec koliko dode carina na polovna auta koja se uvoze i dal se placa na njih pdv?