NJU DELHI, Američki “Ford”, japanska “Tojota” i njemački “Folksvagen (VW), i još jedan broj manjih proizvođača automobila, utrkuju se da indijskom tržištu ponude manje i jefitnije automobile kako bi privukli kupce u zemlji u kojoj svaki treći od četiri prodata automobila pripada porodičnim kolima sa pet vrata.
“Ford”, jedini veliki američki proizvođač automobila koji je izbjegao bankrot, saopštio je da će početi prodaju manjih modela iduće godine, prenosi agencija Blumberg.
Izvršni direktor kompanije Alen Malali predstavio je kompaktni automobil u Nju Delhiju. Manje vozilo će se proizvoditi u “Fordovoj” fabrici u Ćeneju, na jugu Indije, za domaće i svjetsko tržište.
“Tojota” i VW takođe planiraju prodaju manjih kola u Indiji, gdje “Suzuki”, sa svojih sedam kompaktnih kola kontroliše više od polovine domaćeg tržišta.
Za razliku od pada prodaje u SAD, Japanu i Evropi, analitičari očekuju da će se prodaja vozila u Indiji više nego udvostručiti, na tri miliona godišnje do 2015. godine, zahvaljujući povećanju standarda stanovništva u drugoj privredi na svijetu sa najbržom stopom rasta.
Nema proizvođača na svijetu koji će sebi dozvoliti da propusti šansu da prodaje manje automobile u Indiji, ocijenio je analitičar Surdžit Sing Arora, analitičar lokalne agencije “Pradhudas Liladhera” u Mumbaju.
Indijska prodaja kola u periodu april-avgust porasla je 13 procenata u odnosu na isti lanjski period, na oko 560.000, podržana ponudom najjeftnijeg automobila na svijetu “nano” od 2.500 dolara koga izrađuje indijska privatna kompanija “Tata motori”.
Prodaja “Forda” pala je u tom periodu 2,5 odsto, na oko 10.000 komada, prema podacima Udruženja indijskih proizvođača automobila.
Najviše se prodaju vozila “Suzukija” čiji je udio na tržstu 53 odsto, zatim “Hjundaji” sa 21 procenata i “Tata” sa 12 odsto.
“Ford” se nalazi na sedmom mjestu među 15 proizvođača vozila u toj zemlji. Američka kompanija je odredila da njena fabrika u Ćeneju bude regionalni centar za proizvodnju i montiranje manjih automobila, a plan je da se iz Indije na azijsko i afričko tržište izvoze dizel i benzinski motori.
“Ford” je prošle godine najavio da će uložiti 500 miliona dolara u Indiju, kako bi pad prodaje u SAD nadoknadio na jednom novom tržištu u usponu i sa visokom stopom rasta.
Očekuje se da će kompanija povećati kapacitete na 200.000 vozila godišnje, u pogonu u kome se sada proizvode vozila tipa sedan “ajkon” i “fijesta”, “fjužn” sa pet vrata i sportsko-terensko vozilo “endever.”