VAŠINGTON, Američki softverski gigant “Majkrosoft” lansirao je nov model medijaplejera “zjun HD” (Zune), za sada samo na tržištu SAD.
“Majkrosoft” je ponudio model sa taktilnim (osjetljivim na dodir) ekranom, očekujući da će moći da konkuriše “Eplovom” plejeru “ajpod”, prenosi francuska elektronska glasila.
“Zjun HD” sadrži taktilni ekran OLED od 3,3 inča, kao i bežičnu mrežu “vajFaj”, HD radio prijemnik, vrstu HD video aplikacije i Internet navigator.
Novi “zjun” funkcioniše pod procesorom najnovije generacije “Tegra” kompanije NVIDIA koji omogućava bolje upravljanje grafičkim i video performansama, uz istovremenu uštedu električne energije.
“Majkrosoftov” plejer sadrži i sopstvenu uslugu za muziku i zabavu – “zjun mjuzik stor”.
Platforma “zjun mjuzik stora”, koja takođe ima serije i filmove u ponudi, omogućava korisnicima “zjuna HD” pristup katalogu od pet miliona muzičkih numera, uz mjesečnu pretplatu od 14,99 dolara kojom se ostvaruje pravo na neograničeno preuzimanje muzičkih sadržaja.
“Zjun HD” je dostupan na tržištu u pet boja i prodaje se po cijeni od 219 dolara za verziju od 16 gigabajta i od 289 dolara za model od 32 gigabajta.
I pored svih prednosti, “zjunu HD” će, kako smatraju analitičari, ipak trebati vremena da se “nametne” na tržištu medijaplejera i konkuriše svom velikom rivalu, čuvenom plejeru “ajpod” kompanije “Epl”.
Analitičari smatraju da će “zjun HD”, da bi ostvario veću bazu novih klijenata, morati da “pređe” sjevernoameričku granicu i bude komercijalizovan i u Evropi, Aziji i južnoj Americi.