ŠTOKHOLM, Kompanija “Kenigseg”, proizvođač sportskih automobila najviših karakteristika, postigao je sporazum o kupovini “Dženeral motorsove” (GM) filijale “Saab”, čime će se poznati proizvođač luksuznih vozila poslije dvije decenije ponovo vratiti pod kontrolu Švedske, izvještava agencija Blumberg pozivajući se na izvor blizak korporacijama.
“Kenigseg” mora još da obezbjedi oko 300 miliona dolara za okončanje finansiranja transakcije, navodi izvor koji je odbio da se predstavi zbog toga što su pregovori još u toku. Očekuje se da će kompanije uskoro precizirati najnoviji dogovor.
Švedska je ponovila spremnost da obezbjedi garancije za 600 miliona dolara kredita koji će se dobiti od Evropske investicione banke (EIB), dok “Kenigseg” i GM moraju da doprinsu sa oko 500 miliona dolara kapitala.
Pregovori sa Švedskom ostali su konstruktuvni premda je vlada do sada odbijala da pruži garanciju za 300 miliona dolara potrebnih kupcima za dodatno finansiranje transakcije.
GM i “Kenigseg”, sa sjedištem u Angelholmu u Švedskoj, nastoje da idu dalje sa sprovođenjem dogovora dok se pregovori sa vladom Ssvedske nastavljaju.
Portparol GM-a Rene Rašid-Merem izjavila je da je kompanija “spremna da odluči o budućnosti ‘Saaba'”, ali da još nije vrijeme za defintivni komentar.
Dogovor sa proizvođačem sportskih automobila mogao bi da pomogne “Saabu”, koji se nalazi pod sudskom zaštitom od kreditora, da dobije garancije za kredite od EIB koji su nepohodni za preživljavanje kompanije.
Pod “Kenigsegom” kompanija “Saab” planira da lansira tri nova modela do 2012. godine, uključujući i električni automobil “9-3x”, pošto se vjeruje da su ekolška vozila ključ za buduće uspjehe.
GM je, inače, sredinom juna ove godine potpisao načelan ugovor o prodaji filijale “Saab” manjem švedskom proizvođaču luksuznih sportskih automobila “Kenigseg”.
Posrnuli američki auto-gigant odlučio da proda “Saab”, nakon što je zbog ogromnih dugova prethodno podnio zahtjev za sudsku zaštitu od povjerilaca.
Kupac “Saaba”, firma “Kenigseg” sa svega 45 zaposlenih, osnovana je 1994. godine i proizvodi samo 20 deluks sportskih automobila godišnje koje prodaje za oko 1,4 miliona dolara po komadu.
U martu 2009. časopis “Forbs” je izabrao model “”konigseg CCXR” za jedan od najlepših automobila u istoriji auto – industrije.
Uslovi prodaje “Saaba” tada nisu objavljeni, ali se znalo da će finansijski dio sporazuma garantovati švedska vlada. Prodaja bi, kako se očekuje, trebalo da bude završena do kraja trećeg kvartala ove godine, do kada bi trebalo da se odobri i kredit EIB od 600 miliona dolara.
Za kupovinu “Saaba”, pored “Kenigsega”, bili su zainteresovani i američki investicioni fondovi “Renko” i “Merbanko”, tvrdio je u junu “Fajnanšel tajms”, a švedski mediji navodili su da je interesovanje pokazao i italijanski “Fijat”.
Analitičari su odmah obacili takvu mogućnost zbog toga sto je “Fijat” tada pregovarao o kupovini američkog “Krajslera” i nije uspio da preuzme evropske GM robne marke, kao što su “Opel” i britanski “Voksal”. Obe te auto-kuće dijele mnoge tehnologije sa “Saabom.”
“Saab” je lani prodao 93.000 vozila u svijetu i zapošljava oko 3.400 radnika u Švedskoj, što zajedno sa snabdevačima obuhvata oko 15.000 radnih mjesta.