ZAGREB, U prvom polugodištu 2009. godine HG spot ostvario je ukupne prihode u iznosu od 98,4 miliona kuna, te prihod od prodaje 94,5 miliona kuna, objavila je kompanija putem Zagrebačke berze.
Za poređenje, godinu ranije prihodi su iznosili 180,6 miliona kuna, vidljivo je iz finansijskog izvještaja kompanije. Nastavak finansijske krize i recesija privrednog sistema te daljnji pad potrošnje uticali su na usporavanje i pad volumena poslovanja na IT tržištu u RH te time i pad poslovnih aktivnosti u dijelu prihoda od prodaje u društvu.
Generalno gledajući HG Spot i dalje bilježi rast poslovnih aktivnosti u smislu broja prodanih komada kod svih glavnih grupa proizvoda , te zadržava vodeću poziciju u dijelu prodaje stolnih odnosno HG spot računara i pored komadnog pada tržišta 20,8 odsto te isto tako je zabilježio komadni rast prodaje prijenosnih računara od četiri odsto, navode iz kompanije.
Takođe, kompanija bilježi i dalje povećanje tržišnih udjela i prodaju u programu bijele tehnike, malih kućanskih aparata i potrošačke elektronike.
I pored ušteda na troškovima poslovanja, izostanak rasta prihoda od prodaje i daljnji pritisak troškova finansiranja uzrokovali su gubitak u poslovanju od 18,3 miliona kuna. U istom periodu prošle godine, HG Spot je poslovao s dobiti od 3,7 miliona kuna.
Efekti restrukturisanja u prvom tromjesečju vidljivi su i u bilansi. Boljim upravljanjem, zalihe su smanjene sa 54,8 na 36,8 miliona kuna, ističu iz kompanije. Aktivnosti u naplati rezultovali su smanjenje potraživanja od kupaca i ostalih potraživanja za više od 8 miliona kuna. Takođe su smanjene i obaveze prema dobavljačima, sa 48,3 na 36,2 miliona kuna. Poslovni dnevnik