BANJALUKA, U septembru bi trebalo da bude potpisan ugovor s Vladom Španije za nabavku četiri garniture talgo vozova “Željeznicama Republike Srpske”, čija je vrijednost 33 miliona evra, rekao je ministar saobraćaja i veza RS, Nedeljko Čubrilović.
On je napomenuo da je juče i prekjuče u razgovorima s predstavnicima španske vlade konkretnije govoreno o realizaciji ovog projekta i o kreditnoj liniji iz koje će se finansirati nabavka vozova koju je ova zemlja odobrila za BiH.
– Nakon potpisivanja ugovora, potrebno je i odobrenje međuministarske komisije u Vladi Španije. Strahovali smo da se projekat neće ostvariti zbog ekonomske krize koja se osjeća i u Španiji, ali smo naišli na njihovo veliko razumijevanje. Dogovoreno je da, čim se uspostavi sporazum, počnu aktivnosti oko isporuke vozova, da ne bismo mnogo kasnili u odnosu na Federaciju BiH, koja će prve garniture dobiti početkom 2010. godine – rekao je Čubrilović i dodao da očekuje da će prve garniture u RS stići do kraja naredne godine.
Uslovi kredita kod španske vlade podrazumijevaju grejs period od devet godina i otplatu duga na 19 godina, uz mogućnost da se grejs period produži za još devet godina.
– Nadam se da za produženjem grejs perioda neće biti potrebe i da će “Željeznice RS” do tada postati konkurentne i funkcionalne. Nabavkom vozova “Željeznice” će se osavremeniti i stvoriće ae uslovi za brži i ugodniji željeznički saobraćaj u RS – napomenuo je Čubrilović.
Ovim vozovima, čija je brzina i do 220 kilometara na sat, “Željeznice Srpske” bi išle rame uz rame s ostalim željeznicama u Evropi, istakao je Spasoje Andan, zamjenik izvršnog direktora za poslove prevoza u “Željeznicama RS”.
– Ovi vozovi su udobni, komforni i potpuno odgovaraju standardima EU. Da bi mogli da postignu odgovarajući brzinu na našim prugama, neophodno je da ih prethodno remontujemo i osiguramo stanice. Ovaj posao teći će uporedo s nabavkom vozova – dodao je Andan.
Obuka željezničara
U Sektoru za održavanje šinskih vozila “Željeznica RS” u Doboju završena je obuka 30 željezničara iz oblasti savremene kočione tehnike na željezničkim vučnim i vučenim sredstvima.
– “Željeznice” su izvršile značajnu obnovu voznog parka vagonima novije proizvodnje, na kojima su ugrađeni savremeniji kočioni sistemi, koji zahtijevaju njihovo kompleksnije poznavanje, rukovanje i održavanje – rekao je direktor Sektora, Mirko Manojlović.Fokus