NJUJORK, Profit američke internet kompanije “Gugl” porastao je za 19 odsto u drugom tromjesečju, uprkos ekonomskoj krizi koja je značajno pogodila tržište reklama.
“Gugl” je u drugom tromjesečju ostvario čisti prihod u iznosu od 1,48 milijardi dolara, u poređenju sa 1,25 milijardi dolara ostvarenih u isto vrijeme lani.
Promet kompanije od aprila do jula iznosio je 5,52 milijarde dolara, što je za tri procenta više u odnosu na isti period 2008.
Privredni model “Gugla” je postavljen tako da firma ostvaruje prihode upravo od prodaje reklame, a u poređenju sa drugim preduzećima, koja funkcionišu na sličnom principu, “Gugl” je otporniji na ekonomski pad.
Istina je da se promet tog vodećeg internet pretraživača više ne povećava tempom od 50 procenata godišnje, kako su investitori navikli do prije par godina, pošto je tržište reklamom sada značajno pogodila ekonomska kriza, ukazuju analitičari koji su prognozirali da će promet “Gugla” u drugom tromjesečju iznositi 5,49 milijardi dolara.