Delta Maxi Banjaluka je prošle godine ostvarila promet od 131,8 miliona evra, a u planu za 2009. taj iznos namjeravaju premašiti za 50 miliona evra, rekao je u intervju za Capital.ba direktor Delta Maxi Banjaluka Vojkan Marković. On otkriva da je u toku izrada projekta za izgradnju Delta City šoping mola u Banjaluci, te govori o osvajanju tržišta BiH i otvaranju još 50 maloprodajnih objekata, te kako se trgovački lanci bore protiv posljedica svjetske krize.
CAPITAL: Sa kojim rezultatima je Delta Maxi završila poslovnu 2008. godinu, te prvi kvartal ove godine?
MARKOVIĆ: Promet kompanije Delta Maxi Banjaluka za 2008. godinu iznosio je 131.856.320 evra što je za 41 odsto više nego u 2007.godini. Planirani promet za 2009.godinu je 180 miliona evra i sve naše aktivnosti su usmerene ka njegovom ostvarenju.
CAPITAL: Najavljeno je širenje trgovačkog lanca Delta Maxi u BiH. Kada ćemo vidjeti prve nove objekte i gdje?
MARKOVIĆ: Bez obzira na današnju ekonomsku situaciju razvojni planovi kompanije Delta Maxi Banjaluka ostali su nepromenjeni. Do 2013.godine planirano je otvaranje još 50 objekata na celoj teritoriji Bosne i Hercegovine. U Federaciji BiH imamo samo jedan Maxi supermarket u Jajcu. Razmišljamo o širenju maloprodajne mreže u Sarajevu, Zenici, Tuzli i Mostaru.
CAPITAL: U Banjaluci postaje sve oštrija konkurencija u sektoru velikih marketa. Šta je sa planom izgradnje Delta City šoping mola?
MARKOVIĆ: Trenutno se radi na projektu ovog šoping mola nakon čega ćemo imati konktretnije informacije kada počinje njegova izgradnja.
CAPITAL: Koliko svjetska ekonomska kriza utiče na vaše poslovanje s obzirom da ste jedan od najvećih trgovačkih lanaca? Imate li problema u snabdjevanju robom?
MARKOVIĆ: Snabdijevanje prodajnih objekata u sastavu Delta Maxi Banjaluka za sada se odvija bez problema.
CAPITAL: Šta mislite o ocjenama da su u ovoj krizi trgovački lanci jedan od izvora nelikvidnosti na tržištu?
MARKOVIĆ: Nelikvidnost na tržištu je evidentna pojava ali ne smatramo da su trgovački lanci uzroci nelikvidnosti. Kompanija Delta Maxi Banjaluka nastoji da sve svoje obaveze izmiri na vrijeme i bez većih odstupanja od dogovorenih rokova.
CAPITAL: Osjeti li se u prodaji uticaj svjetske ekonomske krize, odnosno da li građani manje kupuju?
MARKOVIĆ: Razmjere ekonomske krize su globalnog karaktera i mislim da ne postoji sfera društva u kome se ona ne osjeti. Pod pritiskom stalnih informacija o krizi logično je da čak i potrošači koji nemaju finansijskih poteškoća obazrivije raspolažu svojim budžetima. Takve reakcije su sasvim racionalne i one se mogu osjetiti i u maloprodaji. Kao maloprodajni lanac koji u svojim prodajnim objektima potrošačima nudi širok asortiman raznih proizvoda primjetili smo pad interesovanja za robu koja se u ovim uslovima krize može definisati kao luksuzna. Potrošači manje kupuju tehničke uređaje, bijelu tehniku i slične proizvode ali kada je riječ o prehrambenim proizvodima nema većeg odstupanja u odnosu na raniji period. Vjerujemo da su tome doprinijeli i naši napori da se kroz razna akcijska sniženja kupcima maksimalno olakša ovaj period.
CAPITAL: Nedavno ste pokrenuli akciju „Maksimalno otvoreno“ i veliku kampanju “Neviđeno! Ako nađete jeftinije vraćamo vam razliku u cijeni”. Koji vam je bio prvenstveni cilj? Kakve su reakcije potrošača?
MARKOVIĆ: Kao kompaniji koja se bavi maloprodajom izuzetno nam je bitno mišljenje kupaca. U skladu sa njihovim željama formira se asortiman, prilagođavaju sve naše usluge i uvode inovacije. Iako u svim našim maloprodajnim objektima imamo knjige utisaka u koje kupci mogu upisati svoje komentare, sugestije i kritike, koje redovno analiziramo, uveli smo još jedan način komunikacije koji je mnogo direktniji. Akcija „Maximalno otvoreno“ kupcima daje šansu da u direktnoj komunikaciji sa menadžmentom kompanije, postavljaju pitanja, iznose svoje mišljenje o radu naših marketa i predlažu mogućnosti za unapređenje poslovanja. Nedavno smo akciju sproveli u svim marketima i dobili vrlo interesantne predloge. Neke od njih smo već primenili. Ovaj vid komunikacije sa našim potrošačima nastavićemo i u budućnosti.
Kampanja „Neviđeno“ je novina na tržištu Bosne i Hercegovine. Sprovodi se u Tempo centrima u Banjaluci, Brodu i Prijedoru pod sloganom „NAJVEĆA PONUDA NAJPOVOLJNIJE CIJENE“. U ovu kampanju uložili smo značajna finansijska sredstva kako bi kupcima, u vrijeme ekonomske krize, omogućili da se kvalitetnim namirnicama snabdijevaju po zaista najpovoljnijim cijenama.