SAN DIJEGO, Nova varijanta “Majkrosoftovog” (Microsoft) pretraživača pod nazivom “bing” od danas bi trebalo da bude svima na raspolaganju, najavio je prošle sedmice izvršni direktor kompanije Stiv Bolmer.
“Majkrosoft” je objavio da “bing” zapravo nije mašina za pretraživanje već “mašina za odlučivanje”, jer ljudima omogućava da inteligentnije pretražuju internet strane i pojednostavljuje im svakodnevne poslove, a uz to im pruža mogućnost da na više načina i u skladu sa svojim potrebama organizuju rezultate pretraživanja.
Kao ključna unapređenja u odnosu na pretraživač zvani “lajv serč” (Live Search), “Majkrosoft” navodi mogućnost da prodre dublje na internet stranu i brže dostavi relevantne rezultate, a kao “najubojitije oružje” koje će ga odvojiti od konkurencije – način na koji razlučuje i prikazuje informacije.
Dok “Gugl” (Google) stavlja naglasak na spartanski, brzo učitavajući spisak najrelevantnijih rezultata pretraživanja, “bingovi” rezultati su organizovani u kategorije kao što su veb, mape, slike i zdravlje. Za svako pretraživanje “bing” dinamički stvara kategorije kao odgovor na upit i nastoji da pogodi šta je korisnik namjeravao da nađe umjesto da se oslanja na poređenje ključnih riječi s dokumentima na vebu.
“Majkrosoft” je svoj pretraživač redizajnirao u nadi da će smanjiti jaz koji ga deli od “Gugla”, kome pripada lavovski dio pretraživačkih upita.
Za promociju “binga” kompanija namjerava da potroši između 80 i 100 miliona dolara.