BANJALUKA, Za polaganje vozačkog ispita “B” kategorije odnosno vozača putničkog automobila, Banjolučani moraju da izdvoje minimalno 900 maraka, a relativno visoka cijena smanjuje interesovanje za vozačke dozvole.
Sama obuka je 800, a polaganje ispita prve pomoći je 70 maraka. U slučaju kada se ne položi vozački ispit, za svako novo polaganje potrebno je izdvojiti dodatnih 50 maraka za testove i 60 maraka za vožnju ukoliko je u pitanju “B” kategorija. Ako se radi o drugim kategorijama, onda je cijena ponovnog izlaska na ispit još veća (“C” kategorija – 70 KM, “C1E” – 80 KM, “D” – 90 KM).
Veliki broj građana smatra da su nove cijene usluga auto-škola previsoke.
– Za današnje uslove cijena vozačke dozvole je paprena. Obuka, polaganje vozačkog i ispita iz prve pomoći, pa ako još koji put padneš na ispitu, cifra pređe i preko hiljadu maraka. Ako uzmemo u obzir standard građana, onda je to zaista mnogo. Čula sam da se vlasnici auto-škola žale da ima malo kandidata, a kako je krenulo biće ih još manje. Ja sam prošla obuku i sada bi trebalo da polažem vozački ispit zahvaljujući roditeljima koji su mi ulatili obuku – rekla je studentkinja Milica Janković.
Prema riječima vlasnika i instruktora banjolučkih auto-škola, od stupanja na snagu novog zakona i sistema za polaganje vozačkih ispita broj polaznika se smanjio.
Vlasnik auto-škole “Delta” Jelenko Pandža istakao je da je najviše zainteresovanih za polaganje vozačkog ispita “B” kategorije.
– Ako se u obzir uzmu svi tehnički uslovi koje vlasnici moraju da ispunite da bi uopšte mogli da registruju auto-školu, cijena obuke i polaganja vozačkog ispita je baš minimalna – naglasio je Pandža.
On smatra da novi sistem polaganja vozačkog ispita ima više prednosti nego nedostataka, ali je svakako literatura još uvijek nepotpuna.
– Po novom sistemu kvalitet obuke je dosta efikasniji i bolji, počevši od teoretske nastave do praktičnog dijela koji je uskraćen za poligon, ali je zato povećan intenzitet gradske vožnje čime se kandidatima ostavlja mogućnost da pokažu više znanja i sposobnosti – rekao je Pandža.
Prema riječima suvlasnika u Auto-školi “Ivić” Dragana Ivića cijena od 800 KM za obuku je realna, s obzirom na troškove koje iziskuju novi uslovi koji su podređeni vlasnicima auto-škola.
– Smatram da bi bilo dobro da se ispiti vrate u auto-škole jer je logično da učenik polaže ispit kod profesora koji mu je predavao i obučavao ga. Sada se polaganje ispita vrši po ispitnim centrima – rekao je Ivić.
Instruktor vožnje u Auto-školi “Kastel” Željko Oparnica potvrdio je da se Banjolučani najviše opredjeljuju da polažu za “B” kategoriju, dok za polaganje “C” i “C1E” kategorije za vozača kamiona, odnosno kamiona sa prikolicom, postoji manje interesovanja.
– Troškovi od 800 maraka za obuku kandidata koji će polagati za vozača “B” kategorije su sasvim opravdani i smatram da je to cijena koje je realna i koju bi ljudi trebalo da prihvate – naglasio je Oparnica.
Cjenovnik
Ministarstvo prosvjete i kulture propisalo je Pravilnikom cjenovnik za usluge auto-škola po kome cijena u teorijskom dijelu nastave iznosi 100 maraka za 20 časova, a cijena za 35 časova praktičnog dijela iznosi 700 maraka. Polaganje prve pomoći plaća se 70 maraka, a za kategoriju “C” potrebno je izdvojiti 1.300 maraka.Glas Srpske
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zanima me kod polaganja samo C kategorije koliko sati se vozi i dali se sati mogu brzo izvozati jer ne zivim u Banja Luci morala bi na sate putovati . Koliko vremenski treba da bi se svi sati izvozali ?