BIJELJINA, Rafinerija ulja Modriča ostvarila je prošle godine ukupan prihod od 44.868.434 KM i dobit od 808.304 KM, izjavio je pomoćnik direktora Rafinerije Dragan Simić.
On je dodao da su prihodi od prodaje proizvoda na domaćem tržištu u prošloj godini povećani za pet odsto, dok su prihodi na inostranom tržištu opali za oko tri odsto u odnosu na 2007. godinu.
Simić je naveo da je poslovna aktiva preduzeća krajem prošle godine iznosila 219,3 miliona KM, a ukupan kapital 204,9 miliona KM.
Prema njegovim riječima, remont postrojenja za proizvodnju baznih ulja i parafina, koji je pokrenut u posljednjem kvartalu prošle godine, u narednom periodu višestruko će se odraziti na poslovanje preduzeća, u smislu povećanja proizvodnje, smanjenja uvoza, te povećanja izvoza.
“Rafinerija pretenduje na lidersku poziciju u proizvodnji hidrokrekovanih baznih ulja i parafina u regionu. Prepoznatljive robne marke, kao što su „optima“, „maksima“ i „permant“, godinama predstavljaju sinonim kvaliteta za motorna ulja i rashladne tečnosti, a priznanja koja smo dobili, kao i vjernost kupaca, garant su ostvarenja liderske pozicije preduzeća i u proizvodnji maziva”, rekao je Simić.
On je istakao da je preduzeće u ovoj godini investiralo više od šest miliona KM u remont i modernizaciju postrojenja za proizvodnju hidrokrekovanih baznih ulja i parafina, te dodao da su na tržište plasirane i prve količine ovih proizvoda.
“Planovi su da do kraja godine stabilizujemo proizvodnju i plasman ovih proizvoda, pri čemu očekujemo dodatne efekte kroz smanjenje uvoza i povećanja izvoza, što će se svakako odraziti na kvalitet ekonomije Republike Srpske i BiH”, rekao je Simić za list “Fokus”.
Simić je naveo da planovi podrazumijevaju i modernizaciju postrojenja za obradu tehnoloških voda, čime će se stvoriti pretpostavke za povećanje ukupnih proizvodnih kapaciteta, te smanjiti troškovi proizvodnje.
“Nakon privatizacije, Rafinerija je pokrenula novi ciklus proizvodnje, koji, doduše, dolazi u jednom nepovoljnom trenutku, koji karakteriše teška ekonomska kriza, koja se uveliko odražava na tržišta na kojem plasiramo svoje proizvode. Ipak, prvi rezultati su ohrabrujući i daju nam povod da se nadamo brzom okončanju krize i snažnijem privrednom uzletu”, naveo je Simić.
On je dodao da bi ove godine trebalo da budu sklopljeni i prvi poslovni aranžmani na ruskom tržištu, što će, kako je naveo, poslovnim planovima preduzeća dati jednu novu dimenziju.