BEOGRAD, Na sajmu “Zelena nedjelja” u Berlinu, koji se održava od 16. do 25. januara, četvrti put biće predstavljeni i poljoprivredni proizvodi iz Srbije – domaći džemovi, ajvar, rakija, vino, peciva i pečurke osam srpskih kompanija.
Među više od 1.000 učesnika sajma iz 60 zemalja, na srpskom nacionalnom štandu biće predstavljeni proizvodi od pečuraka kompanije “Interfud 60”, slatkiši firme “Art ival”, proizvodi od žitarica “Fidelnike“, prerađeno voće i povrće kompanija “Fudlend” i “Medoprodukt”, čajevi i ljekovito bilje “Kirke”, kao i domaće rakije firmi “Stara sokolova“ i “Voćar Kopaonik“.
“Zelena nedjelja” je najznačajnija manifestacija u oblasti agrarne politike, koja ima veliki marketinški i politički značaj jer se tu početkom svake godine najavljuju glavni pravci i strateški ciljevi poljoprivrede u svijetu – saopštila je Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza Srbije /SIEPA/.
Osim izložbe karakterističnih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz zemalja učesnica, sajam prati i agrarno-politički forum. U okviru brojnih sesija, ministri poljoprivrede i predstavnici međunarodnih organizacija diskutovaće o aktuelnim pitanjima i izazovima sa kojima se poljoprivrede danas susreću.
U okviru srpske delegacije, sajam će posjetiti ministar poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije Saša Dragin, koji će održati sastanke sa ministrima poljoprivrede Austrije, Ukrajine, Rusije i njemačke pokrajine Baden-Virtemberg.
Pokrovitelj prezentacija srpske poljoprivredno-prehrambene ponude je Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, a organizator je SIEPA uz podršku Njemačke organizacije za tehničku saradnju