DETROIT, Američki “Ford” mogao bi da zatraži šest milijardi dolara za prodaju njegove filijale “Volvoa”, približno isto koliko je isplatio za švedskog proizvođača automobila prije desetak godina.
“Ford”, koji je kupio “Volvo” 1999. godine za 6,4 milijarde dolara, računa da će poznata robna marka bez obzira na krizu uspjeti da privuče kupce, izvještava agencija “Blumberg.”
Prema januarskom ispitivanju nezavisnog američkog sindikata potrošača, “Volvo” je zauzeo prvo mjesto u kategoriji bezbjednosti vozila.
“Ford” će za savjetnika za prodaju “Volvoa” angaživati banku “JPMorgan čejs.”
Pod pritiskom da obezbjedi devet milijardi dolara pomoći od američke vlade, “Ford” možda neće dobiti ponuđenu cijenu, smatra direktor njemačkog Centra za istraživanja u automobilskoj industriji Ferdinand Dodenhofer.
Može se desiti da će za kupovinu biti zainteresovane samo kineske auto-kompanije, kao i finansijske grupacije koje će okupiti švedska vlada, pošto se protivi prodaji čuvene marke.
Analitičari takođe smatraju da velike evropske auto-kompanije, kao što su BMW, “Fijat” i “Folksvagen”, najvjerovatnije, neće učestovati u nadmetanju za “Volvo” jer imaju vlastite robne marke za izradu luksuznih kola.
To bi, kako se ističe, moglo da prisili “Ford” da kupce potraži među azijskim kompanijama, kao što su šangajski SAIC ili južnokorejski “Hjundaji”.
“Ford” je od 2005. godine nagomilao gubitak od 24 milijarde dolara i, skupa sa “Dženeral motorsom” i “Krajslerom”, upravo od američke vlade traži 34 milijarde dolara pomoći, u trenutku kada resecija i kreditna kriza srozavaju prodaju kola.
U trećem tromjesečju ove godine, prije izmirenja poreskih obaveza, “Volvo” je imao gubitak od 458 miliona dolara, u odnosu na 167 miliona u godini prije, zbog pada isporuka od 24 odsto, na 2,9 milijardi dolara.
“Volvo” je više nego utrostručio planirano smanjivanje radne snage na 6.000 u oktobru i novembru, dok uprava kompanije pregovara sa švedskom vladom o mogućoj finansijskoj podršci.