AMSTERDAM, Kompanija “Hajneken” (Heineken), najveći holandski proizvođač piva, saopštila je da je u prvoj polovini godine povećala profit 35 odsto zahvaljujući kupovini britanske pivare “Skotiš end Njukasl” (Scottish&Newcastle – S&N).
Polugodišnji neto profit je porastao na 407 miliona evra, sa 302 miliona evra godinu dana ranije, izvestila je agencija Blumberg.
Profit su umanjili troškovi od 60 miliona evra , povezani uglavnom sa zatvaranjem službenih prostorija S&N.
Šestomjesečna prodaja je povećana 17 odsto, na 6,41 milijardu evra.
“Hajneken” je u aprilu kupio marke S&N u Britaniji, Belgiji, Finskoj i Portugaliji, sa ciljem da poveća udio na tržištu i smanji troškove. Kompanija je saopštila da nije sigurna da će joj ta kupovina podstaći zaradu po akciji u 2009, zbog pada potrošačkog povjerenja u Evropi i viših kamatnih stopa.
“Hajneken” je u prvom polugođu imao 134 miliona evra jednokratnih troškova, uključujući 59 miliona evra utrošenih na reorganizaciju u Francuskoj. Isključujući te jednokratne troškove, šestomjesečni profit bi iznosio 540 miliona evra, procjenili su analitičari.