VAŠINGTON, Američki “Dženeral motros” (GM), najveći proizvođač automobila na svijetu, obustavio je projekat generalnog remonta flote velikih “gutača” benzina, sportsko-terenskih vozila i kamiona i sve snage usmjerio prema razvoju vozila manje potrošnje goriva, prenose agencije.
GM, uzdrman vrtoglavim rastom cijene goriva, time je odložio plan redizajniranja flote velikih dostavnih vozila i sportsko-terenskih vozila i odlučio da se fokusira na razvoj štedljivih automobila.
Analitičari ocjenjuju da je najnovija odluka “izuzetno značajna” zbog toga što prodaja kamiona čini više od 60 procenata godišnjih isporuka GM i donosi kompaniji veći profit od putničkih automobila.
Inženjeri GM koji su bili angažovani na generalnom remontu takvih modela kao što su sportski-terenac “ševrolet tahoe” i dostavno vozilo “silverado” za 2012. godinu biće prebačeni na druge projekte, saopštio je portparol GM.
Time je produžen život sadašnje proizvodne linije dostavnih vozila i pik-apova, uključujući i “kadilak eskalejd” i “siverado.” Novi izgled GM kamiona i terenaca neće biti predstavljen pre 2012. godine, piše “Vol strit džornal”.
Počektom ovog mjeseca, izvršni direktor GM Rik Vagoner izjavio je da će do 2010. godine biti zatvorene četiri fabrike u kojima se izrađuju velika vozila. GM je objavio da je u maju zabilježen pad prodaje dostavnih vozila, sportskih terenaca i kombija za 37 procenata.
Kompanija je upravo saopštila da je oko 18.000 zaposlenih, koji su bili članovi Ujedinjenog sindikata radnika u auto-industriji (UAW), prihvatilo otpremnine i druge mogućnosti dobrovoljnog napuštanja kompanije.
Članovi sindikata UAW, koji čine oko jedne četvrtine ukupno zaposlenih u GM, otići će do 1. jula, rekao je predstavnik GM Toni Sapienza.
On je naglasio da će to omogućiti da počne prijem nove radne snage, ali sa skoro duplo nižim platama, u skladu sa dogovorom uprave kompanije i predstavnika UAV iz oktobra minule godine.
Novi radnici imaće znatno manje nadnice, što će pomoći GM – u da smanji troškove i ponovo počne da posluje sa profitom, u okviru ukupnih mjera stabilizacije kompanije.