LJUBLJANA, Tri najveća trgovinska lanca u Sloveniji kontrolišu između 66 i 71 odsto tržišta robe široke potrošnje, pokazale su tri studije maloprodajnog sektora realizovane između januara i marta.
Kako je objavio ljubljanski dnevni list “Delo”, samo “Merkator” ima udio na slovenačkom tržištu između 34,9 i 36 odsto (zavisno od agencije koja je sprovela istraživanje). Lanac “Spar” je drugi, sa udjelom između 15,1 i 19 odsto, dok je treći “Tuš”, čiji se udio procjenjuje na 12,2 do 16 odsto, prenjela je agencija STA.
Ovi rezultati imaju veliku važnost u trenutnoj borbi za potrošače, pošto su vladini zvaničnici i dobavljači označili velike trgovinske lance u zemlji kao najveće krivce za brz rast inflacije, a prije svega povećanje cijena hrane, koje je dvostruko brže nego u evrozoni.
Kompanija “Merkator” tumači rezultate istraživanja kao dokaz da ona nije nikad imala dominantan položaj na tržištu Slovenije, pošto njen udio nikad nije premašio 40 odsto, objavilo je “Delo”.
Trgovinska komora Slovenije je od revizorske firme KPMG naručila analizu podataka o tržišnim udjelima. Izvršna direktorka Komore, Marica Lah je izjavila da želi “da razotkrije istinitost teorije, koju propagira ministar privrede Andrej Bajuk, o tome da četiri najveća trgovinska lanca u Sloveniji imaju tržišni udio od 90 odsto.”