ŽENEVA, Rusko tržište novih automobila biće povećano ove godine na najmanje tri miliona vozila, saglasni su visoki rukovodioci dva gigantska američka proizvođača “Dženeral motorsa” (GM) i “Forda”.
Kris Lejsi, izvršni direktor GM za srednju i istočnu Evropu izjavio je na ženevskom Sajmu automobila da će rusko tržiste novih vozila porasti na tri miliona ove godine u odnosu na 2,5 miliona u 2007.
On je takođe rekao da ne očekuje da će domaće ruske kompanije nastaviti da gube udio na tržištu automobila.
GM je prošle godine pretekao “Ford” na mjestu najveće inostrane auto-grupacije u Rusiji, prenio je Rojters.
Dok inostrani proizvođači zauzimaju sve veći udio na ruskom tržištu automobila, ruske robne marke pale su na 35 procenata prošle godine, s oko 45 odsto u 2005. kada je prodato 1,8 miliona vozila.
“Rusi su čvrsti. Iznenadiće se svi oni koji potcjenjuju ruske proizvođacće”, ukazao je Lejsi.
Predsjednik “Forda” za rusko tržište Najdžel Brakenberi naglasio je da će se “Ford” usmeriti na profitabilno i održivo tržište Rusije koristeći fabriku u Sankt Peterburgu koja povećava kapacitete, kao i prodajom automobila iz uvoza.
GM takođe gradi svoju fabriku u Sank Peterburgu zajedno s domaćim “Avtovazom”, a ima i ugovore s proizvođačima u Ukrajini, Uzbekistanu, Kazahstanu i u ruskoj enklavi Kalinjingrad.
Rusija je najveće tržište među 39 zemalja srednje i istočne Evrope koje Lejsi nadgleda za GM.
On smatra da će prodaja vozila u tom regionu porasti za više od 20 procenata ove godine, na sedam miliona. Prema podacima GM, minule godine ukupna prodaja vozila na tom tržištu porasla je na 5,79, sa 4,67 miliona u 2006.
“Učestvovali smo s oko 9,5 procenata u ukupnoj prodaji od 5,8 miliona prošle godine”, rekao je Lejsi i istakao da je cilj kompanije da nastavi da povećava udio na tržištu uz profitabilnost.