TOKIO, Finansijski analitičari u Japanu su na oprezu pošto Japanke ponovo nose kratke frizure.Prema anketi koju je obavila druga kozmetička firma u Japanu, “Kao”, Japanke pokazuju tendenciju ka dugoj kosi kada domaća privreda cvjeta, a za kratku kosu se opredjeljuju, kada je privreda u krizi, piše japanski privredni dnevnik “Nikei”.
Polazeći od tog postulata list nije veliki optimista kada je riječ o razvoju japanske privrede s obzirom na to da među Japankama jača tendencija ka kratkim frizurama.
To potvrđuje i mišljenje koje djele mnogi analitičari da je ciklus najvećeg procvata japanske privrede od kraja Drugog svetskog rata, najvjerovatnije, završen i da bi nacionalna privreda mogla da doživi recesiju.
Da bi postavila teoriju o dužini kose kao privrednom pokazatelju firma “Kao” tokom dvije posljednje decenije redovno je obavljala ankete na uzorcima od 1.000 žena na ulicama Tokija i Osake.
Do početka devedesetih godina, kada je japanska privreda cvjetala, 60 odsto žena u dobi od dvadesetak godina nosilo je dugu kosu, piše dnevnik “Nikei” navodeći rezultate tih anketa.
Tokom devedesetih godina, koje je obilježio privredni kolaps, kod žena su dominirale kratke frizure (definisane u anketi kao dužina kose do ramena).
Međutim, od 2002. godine, kada je privreda ponovo počela da napreduje, vratila se i duga kosa, ističe “Nikei”, skrećući, međutim, pažnju na faktor koji bi mogao da utiče na validnost teorije, a to je sve veća popularnost punđe među Japankama.