ATLANTA, Američka kompanija “Koka-kola” (Coca-Cola), najveći svetski proizvođač bezalkoholnih napitaka, saopštila je da je u četvrtom tromesečju 2007. zabeležila veći rast profita nego što su očekivali analitičari, zahvaljujući povećanoj prodaji gaziranih napitaka u Aziji i Latinskoj Americi i marke vitaminizirane vode “vajtaminvoter” (Vitaminwater) u SAD.
Tromesečni neto profit je povećan 79 odsto, na 1,21 milijardu dolara, ili 52 centa po akciji, sa 678 miliona dolara, ili 29 centa po akciji, godinu dana ranije.
Prodaja je istovremeno povećana 24 odsto, na 7,33 milijarde dolara, prenela je agencija Blumberg.
“Koka-kola” je u četvrtom tromesečju povećala prodaju gaziranih napitaka u Kini i Meksiku i izvukla korist iz slabljenja dolara prema drugim glavnim valutama.
Izvršni direktor kompanije Nevil Ajsdel (Neville Isdell) promovisao je proizvode “koka-kola zirou” (Zero) bez šećera i kalorija i vodu “vajtaminvoter”, obogaćenu vitaminima, lekovitim biljem i aromama, kako bi nadoknadio pad tražnje gaziranih napitaka sa šećerom u SAD i umanjio zaostatak za “Pepsikom” (PepsiCo) i “Nestleom” na tržištu negaziranih napitaka.
“Koka-kola” je prošle godine kupila marku “vajtaminvoter” od kompanije “Glaso” (Glaceau) za 4,1 milijardu dolara, a četvrti kvartal je bio “Koka-kolin” prvi pun tromesečni period prodaje te marke.
Kompanija “Koka-kola”, koja kontroliše desetinu svetskog tržišta flaširanog čaja, dogovorila je prošle sedmice kupovinu 40 odsto udela u američkom proizvođaču niskokaloričnog organskog flaširanog čaja “Onest ti” (Honest tea Inc) za 43 miliona dolara.