TOKIO, Japanska duvanska kompanija Japan Tobacco (JT), treći po veličini proizvođač cigareta na svetu, saopštila je da je povećala devetomesečni profit 15 odsto zahvaljujući boljoj prodaji na stranim tržištima, podstaknutoj prošlogodišnjim preuzimanjem britanske grupacije “Galaher” (Gallaher Group).
Neto profit u devet meseci, zaključno sa 31. decembrom, povećan je na 222 milijarde jena (2,08 milijardi dolara), sa 193,5 milijardi jena godinu dana ranije.
Prodaja je istovremeno porasla 29 odsto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, na 4,7 biliona jena.
Taj proizvođač marki “kamel” (Camel) i “majld sevn” (Mild Seven) kupio je kompaniju “Galaher” kako bi povećao prodaju u Evropi i Rusiji, s obzirom na pad potrošnje duvana na domaćem tržištu.
JT je povećao prognozu operativnog profita u celoj poslovnoj godini za 4,2 odsto, na 422 milijarde jena i smanjio projekciju neto profita za 3,9 odsto, na 246 milijardi jena, prenela je agencija Blumberg.
Prodaja kompanijinih duvanskih proizvoda u Japanu, koja učestvuje sa 55 odsto u njenom ukupnom prihodu, opala je u devetomesečnom periodu 1,1 odsto, na 2,59 biliona jena kao posledica povećane brige japanskih potrošača za zdravlje. Procenat pušača među japanskim muškarcima smanjen je za polovinu u poslednjih 40 godina, na oko 40 odsto.
JT je u aprilu prošle godine kompletirao kupovinu “Galahera” za 7,5 milijardi funti (14,7 milijardi dolara), što je doprinelo devetomesečnom rastu prodaje na stranim tržištima za 146 odsto, na 1,83 biliona jena.