BANJALUKA, Pomoćnik ministra za trgovinu Republike Srpske (RS) Dušanka Tegeltija rekla je da je su Ministarstvo trgovine i turizma i udruženja za zaštitu potrošača RS uspješnom saradnjom postali istinski partneri u zajedničkim aktivnostima.
Tegeltija je na sastanku sa predstavnicima Udruženja potrošača “Plava sfera” iz Banjaluke i “Zvono” iz Bijeljine, Pokreta potrošača RS, Udruženja potrošača Grada Banjaluka, te Kancelarije za zaštitu potrošača, istakla uvjerenje da će još kvalitetnijoj saradnji doprinijeti češća okupljanja i sastanci – saopšteno je iz Ministarstva trgovine i turizma RS..
Na današnjem sastanku zaključeno je i da je jedan od najvažnijih zajedničkih ciljeva u ovoj godini da se što više ojačaju udruženja za zaštitu potrošača iz Bijeljine, Istočnog Sarajeva i Trebinja.
U budžetu Vlade RS za prošlu godinu prvi put je izdvojeno 45.000 KM za rad Kancelarije za zaštitu potrošača, namjenjenih uglavnom za realizaciju projekata informisanja i edukacije potrošača, dok su planirana sredstva za ovu godinu 100.000 KM – navodi se u saopštenju.
13 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Postovana Gospodo,
molim Vas da kazete kako i na koji nacin zastiti potrosace elektricne energije koji trpe velike stete zbog cestog iskljucenja struje i to cak do 36 puta dnevno i na taj nacin stradaju elektricni uredjaji.
S postovanjem
Ostoja
Poštovani,
molim Vas da kažete kako i na koji način građani mogu da se zaštite od ”nefer” banaka. Podigla sam kredit na 10 godina u Novoj Banjalučkoj banci prije 5 mjeseci po stopi od 7,99%, nakon tri otplaćne rate stigao mi je dopis od njih da od 01.08.2008. g. zbog izmjenjenih uslova na tržištu mi povećavaju kamatu na 9,5%. Sigurna sam da nisam jedini slučaj kome su u tako kratkom periodu promjenili kamatnu stopu, i isto sam tako ne mogu da vjerujem da bez obzira na tačku ugovora koja kaže da oni mogu da promjene kamatu radi par nekih razloga između kojih je promjene na tržištu, da je moguće i da su upravu da nakon tri mjeseca otplate kredita povećaju kamatnu stopu za 1,51%.
S poštovanjem,
Nataša
Kako neplaćati grijanje bl toplani za dane kad nisu grijali
Postovani.
Postoji li nacin da cijene u prodavnicama mjesovite robe budu iste tj. da ne budu artikli skuplji, ako je trgovina blize centru grada,naselja i slicno?
Kada ce trgovci u manjim trgovinama prestati sjeci salamu na ruku zajedno sa omotom od iste ili omotom od druge salame?
Hvala.
KAKO NE PLACATI PRETPLATU ZA FIKSNI TELEFOM,MJESECNO 7,50 KM?
LJUDI MOJI,TO NEMA NIGDJE U SVIJETU.
kako se zastititi od lazne reklame i sta raditi ako prodavac da kupcu lazne podatke o nekom proizvodu i time ga navede na kupovinu istog?
Obratite se udruzenju potrosaca, oni imaju velikog iskustva u tim slucajevima.
Pa udruženje je pravi partner sa vladom, jer ih vlada finansira, tako da tu nema nikakvih problema. Kadija te tuži, kadija te sudi. Pa Pa potrošači, al ste naj…..
zovite 051 315 243. tamo su predsjednik pokreta potrošača Bošković i generalni sekretar Petrović. fini i stručni ljudi. meni su mnogo pomogli. sigurno će i vama. samo se obratite. ljudi sve rješavaju i to besplatno i brzo. vlada ih plaća.
dokle ce potrosaci da trpe stetu od strane elektrodistribucije koja svojom neodgovornoscu nabija kamate svoji potrosacima! po mjesec dana ne proknjize uplate i onda zbog toga naplacuju kamatu,i ako smo na vrijeme uplatili racun! a da ne pricam o tome sto njihovi radnci ne dostavljaju racune na vrijeme te tako opet prelazimo u visoke datume!ako uzmemo u primjer da postoji 500000 njihovih korisnika i da samo po 1km uzmu na kamatu do kakve cifre dolazimo na godisnjem nivou? a ovak zulum trpimo godinama
lopov,lopovi. Ko njih kontroliše kada im je krađa struje legalan posao
imam problema sa elektrokrainom u objektu gde stanujem ima duga struje iz 2001 god pa sve na ovamo.nakon 8 godina setili se da kontrolisu sat i potrosnju.po njihovom nadjose da sat ne radi a ja da kradem struju iako u toj kuci ima 10000 km duga a obracunali za godinu unazad 50000KWh ili 6050km kao da sam fabrika . Znaci elektro kraina je veci kriminal i legalni kamatasi jer udaraju kamatu na kamatu. a kad pitam kome da se zalim niko ne zna. ovo vako nece dugo jos moci
SOS! SOS! SOS!
Potrebna mi je pomoc, ili bilo kakva informacija, savet ili slicno…
Problem je kao i mnogima “EPS”, ili u mom slucaju Elektrovojvodina. Jedan deo problema je meni jasan, ali drugi deo nikako. U periodo od 01.12.2010 do 31.12.2010 broj potrosenih KWh na mom racunu je presao granicu, i usao u crvenu zonu – sto je i bilo ocekivano, tako reci normalno za taj period – 49 KWh u crvenoj zoni i racun od 8.633,49 din., razumljivo.
Imao sam dug zbog kojeg mi je u 24 januara dosla ekipa da bi mi obustavili dalju isporuku el.energije na osnovu duga od 18.000 dinara (bez obzira na dve uplate u decembru od po 7.000, i 3.000 din. u periodu januara) i dala rok do 15h istog dana. Jedva nekako sam pozajmio novac, i uspeo uplatiti racun, tako da mi nisu iskljucili struju. Nakon moje uplate od 18.000 din racun za januarski period je stigao potpuno drugaciji – vise od 570 KWh u crvenoj zoni, i cifra veca od 15.000 dinara!? Reklamirao sam to, i izdat mi je novi racun u vrednosti od 11.470,58 dinara, i 233 KWh u crvenoj zoni – razlog je bila navodna greska u ucitavanju. To je proslo, nisam reagovao i pored sumnji da to i dalje nije tako, tj da i novo izdati racun nije ispravan…
8'marta ja dobijam racun za period februara koji iznosi 16.679,49 dinara, i 729 KWh u crvenoj zoni!!!??? Jos gora stvar je u tome sto februar ima 28 dana, tri vise od januara! Napokon shvatio sam, a imam dokaze i svedoke da je prvo ucitavanje bilo 28'mog decembra, a drugo 4'tog februara, pa je to irazlog veceg racuna za period januar koji ima 31 dan, ali u ovom slucaju 39 dana!? Sluzbenica je meni tada preradila i odstampala novi racun (od 31.12.2010 do 01.02.2011), i skinula dane, ali smo iz februara! Cetiri dana iz decembra su ostala zakacena crvenoj zoni, dok su se skinuta cetiri samo prenela u sledeci, i tako dalje, meni se samo prebacuju kilovati za period od osam dana, i konstantno stvaraju visak u crvenoj zoni, ni manje, ni vise nego za 400 do 700 KWh u odnosu na decembar!!!!!!!!!
Drugom polovinom marta ponovo dolazi ekipa za iskljucenje. Ovaj put se radilo o sumi od 12.000 din. Nisam platio, ali mi nisu ni obustavili dalju potrosnju el.energije. Nisam znao za opciju “NE DOZVOLJAVAM” – ljudi mi objasnili proceduru, a ja sam naravno prihvatio bez obzira na dalje posledice, jer tog momenta drugog izbora nisam imao. placao sam koliko sam mogao, samo za struju radim – uplatio sam oko 30.000 dinara u periodu od ne punih tri meseca…
Nedugo posle toga meni stize opomena na sumu od 25.000 din, u koju je ukljuceno i onih 12, i ja sam uplatio 7.000 tako da je ostalo 18.000 din., i to je razlog iz kojeg sam danas otisao da se raspitam u vezi opcije otplate duga u rate. Tada sam doziveo jos vecu neprijatnost, katastrofa…
Sluzbenica kod koje vec par meseci odlazim zbog prethodno navedenih problema, sluzbenica kod koje sam se zalio, savetovao, podnosio izvestaj o stanju, placene racune i sl.., ta ista sluzbenica mi je lepo objasnila proceduru svega toga, ali na samom kraju je navela da sam ja pod otuzenjem. To sam i znao inace, 12.000 din zbog kojih su hteli da mi iskljuce dotok el.energije, samo sto tih 12 vise nije 12 – pored preostalog duga od 18.000 din.,JA SAM OTUZEN NA 12.000 KOJE SU SE U PERIODU OD DVE NEDELJE PRETVORILE U 59.730,82 DINARA – PONAVLJAM 59.730,82 DINARA!!!!!!!!!??????????
59.730,82 dinara duga koji se stvorio niodkuda, uz njenu izjavu da u racunaru ja NEMAM NI JEDNU UPLATU OD PERIODA 2009'te DO DANA DANASNJEG!!!!??????
Imam neke uplatnice, neke racune na kojima takodje pise kada sam i sta platio, ali nemam sve – tacnije osam uplatnica…
Kako god – bez obzira na to ja po njihovom struju nisam placao dve godine, a pri tom u stanu zivim sa suprugom i cerkicom 7 godida, kuvamo, tusiramo se, grejemo na struju (TA 6KW), i da niko nije dosao da mi iskljuci struju ili sl – do sada – zbog 18.000, pa nakon dva meseca 12.000…
Ja sve razumem – nisam cvecka, imam dug – nekad manji, nekad veci, nekad ga nemam uopste – ali nisam ni budala, placam svaki mesec, nekad i po dva puta, kao sto rekoh za struju radim, a u periodu od tri godine nije bilo meseca u kojem nije bilo uplate…
Ako neko zna sta da radim hvala mu u napred…
…HVALA NA STRPLJENJU!…