PRAG,Češka, Slovačka, Slovenija i Mađska proizvode dva miliona automobila godišnje, ali se predviđ da će 2010. premašiti 3,5 miliona vozila, uglavnom za izvoz, budući da prodaja na domaćim tržištima stagnira.
Prihod fabrika automobila i njihovih kooperanata u Češkoj ove godine premašiće 22 milijarde evra, što je za 11 odsto više nego prošle godine.
Prema podacima češkog Udruženja automobilske industrije u toj zemlji je za prvih devet meseci ove godine proizvedeno 679.000 automobila što je za 7,7 odsto više nego prošle godine.
Najveći udio u tome ima “Škoda” koja od početka devedesetih godina prošlog vijeka posluje u koncernu “Folksvagen”, a od januara do septembra ove godine je sa njenih proizvodnih traka sišlo 449.000 autombila.
Povećava se, radikalno, i udio kooperanata i proizvodjača rezervnih djelova u prihodima automobilske industrije. Dok je na njih 1997. u Češkoj otpadala trećina prihoda, sada je to već više od polovine.
U cijeloj Srednjoj Evropi upravo automobilska industrija predstavlja motor dinamičnog rasta nacionalnih privreda.
Prema najnovijoj analizi češke fabrike “Škoda” u roku od tri godine u tom “malom srednjeevropskom Detroitu”, kako region već zovu zbog visoke koncentracije fabrika automobila, iz pogona će “izlaziti” 70 odsto više vozila.
Automobilska industrija u Slovačkoj čini više od trećine ukupne industrijske proizvodnje i zapošljava u tri velike strane fabrike automobila uz kooperante 75.000 hiljada ljudi, a u Češkoj duplo više.
Stručnjaci navode da bi u Slovačkoj do kraja decenije proizvodnja automobila trebalo da poraste za 200 odsto, u Češkoj za 65 odsto u Mađarskoj za 54 odsto, u Poljskoj za 30, a u Sloveniji za 14 odsto.
Stručnjaci očekuju uspješni rast automobilske industrije u Srednjoj Evropi sve do 2015. godine a za sada jedino što je realno koči, osim neke velike nepredvidljive krize, je nedostatak radne snage sa kojom je suočena cjela ta grana u regionu.