DOBOJ – Ukupna dugovanja Javnog preduzeća “Željeznice Republike Srpske” zaključno sa polovinom ove godine iznose 295.943.460 KM, piše u polugodišnjem finansijskom izvještaju ovog preduzeća koji je objavljen na Banjalučkoj berzi.
Tako se navodi da je gubitak preduzeća u šest mjeseci ove godine iznosio 18.442.519 KM, pišu Nezavisne novine.
U finansijskom izvještaju stoji da su ukupni prihodi ovog javnog preduzeća za šest mjeseci iznosili 22,87 miliona KM, što je za skoro devet miliona manje u odnosu na polovinu 2024. godine.
Ukupni rashodi su smanjeni u odnosu na šest mjeseci prošle godine.
Ove godine su ukupni rashodi iznosili 41,31 milion KM, dok su prošle godine bili oko 46 miliona KM.
Gubitak preduzeća je za više od četiri miliona KM veći u odnosu na šest mjeseci prošle godine, kada je gubitak iznosio 14,29 miliona KM.
Inače, tokom cijele prošle godine je gubitak “Željeznica Republike Srpske” iznosio 34,2 miliona KM.
Kao i do sada, preduzeće je u prvoj polovini godine najviše novca izdvojilo na plate, naknade plata i ostalih ličnih primanja. Ti izdaci iznosili su 22,4 miliona maraka, te su manji za oko 250.000 KM u odnosu na podatke iz prve polovine 2024. godine.
Predsjednik Sindikata željezničara Srpske Jelenko Dobraš kazao je da je nezadovoljstvo radnika ogromno “jer smo iz procesa restrukturiranja, po mišljenju Vlade RS i resornog ministarstva, trebali pokušati to da se samostalno finansira preduzeće”.
“Svi znaju da u okruženju nijedne željeznice ne žive od samofinansiranja. Naš problem je što niko ne vodi računa o preduzeću. Ono je prepušteno određenim grupama ljudi, kako lokalnih, tako i stranačkih. Rade se razne sistematizacije, a najmanje se vodi računa o radniku i preduzeću. Vozna sredstva su jako zapuštena, radionice su u očajnom stanju, pruge takođe. Nema odgovornosti za stvari koje se rade. Ukoliko se neko ozbiljno ne pozabavi situacijom u ‘Željeznicama RS’, ubrzo će doći do gašenja preduzeća”, istakao je Dobraš.
Potpredsjednik Samostalnog sindikata “Željeznica RS”Dragan Peulić rekao je da se stanje ne može riješiti dok, kako on kaže, sjede kriminalci u ministarstvima i preduzeću.
“Svaki direktor koji dođe napravi minus. Umjesto da se tužilaštvo pozabavi tim minusima, svaki direktor odlazi na još bolju funkciju”, kazao je Peulić.
Prema njegovim riječima, u posljednja četiri mjeseca konstantno dolazi do problema sa isplatom plata.
“Redovno se isplaćivala plata prethodnih nekoliko godina, a zadnja četiri mjeseca se sve nešto razdvaja. Prvo se isplate topli obrok i prevoz, pa onda do kraja mjeseca plata. Zadnja plata je trebalo da bude 15. u mjesecu, a isplaćena je 23. jula. Imamo problema i sa zdravstvenim osiguranjem jer se uplaćuje zadnjeg dana u mjesecu i onda dok Fond zdravstvenog osiguranja to rasknjiži čeka se nekoliko dana. Tako radnici plaćaju svoje preglede i lijekove i sve ostalo”, naglasio je Peulić.
Dodao je da je nezadovoljstvo radnika ogromno.
“Manjak je otpravnika, mašinovođa, manevrista, vozovođa, dok je administrativnih radnika sve više. Sam generalni direktor ima šest savjetnika. Mislim da ih Aleksandar Vučić, predsjednik Srbije, nema toliko”, naveo je Peulić.
Pokušali smo stupiti u kontakt i sa Slađanom Jovićem, generalnim direktorom “Željeznica RS”, ali se na naše pozive nije javljao. Nezavisne novine


2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Oni su za EPRS odlični. Pogledajte kolika je dugovanja napravio Luka Petrović od kada je došao.
Direktor koji je bio punopravni član svih ŽRS uprava zadnjih nekoliko godina, kao “dokazani stručnjak”, što minus od 300 miliona i katastrofalan položaj radnika najbolje dokazuju, navodno će zasjesti na čelo BH željezničke javne korporacije?! I onda neko kaže da se u ovoj zemlji ne gledaju rezultati i kompetencije. To bi mogao biti jasan znak da se konačno mijenja SNSD politika prenosa nadležnosti i da su odlučili zajedničke institucije rušiti iznutra!😁