CIRIH – Rodžer Federer najpoznatiji je kao jedan od najtrofejnijih tenisera u istoriji, ali odnedavno ga možete zvati i milijarderom.
Teniska zvijezda, vrijedna 1,3 milijarde dolara, jeste zaradila milione osvajanjem turnira, ali su njegova ulaganja, poput onog u proizvođača obuće On, kao i ugovor vrijedan 300 miliona dolara sa brendom Uniqlo, znatno uvećali njegovo bogatstvo koje sada ima deset cifara.
Rodžer Federer je najnoviji član kluba milijardera, sa neto bogatstvom procijenjenim na 1,3 milijarde dolara. Ipak, iako je osvojio 20 grend slem titula, nagradni fondovi čine samo mali dio njegovog ukupnog bogatstva. Njegovi dugogodišnji sponzorski ugovori sa brendovima poput Rolex i Mercedes-Benz, kao i novije partnerstvo sa Uniqlo-om i ulaganje u švajcarsku kompaniju za proizvodnju obuće On, značajno su doprinijeli njegovom finansijskom uspjehu.
Prema Bloombergovom indeksu milijardera, Federer ima procijenjeno bogatstvo od 1,3 milijarde dolara. To uključuje i 130,6 miliona dolara koje je zaradio na turnirima tokom 24 godine karijere, u kojoj je osam puta osvajao Vimbldon i pet puta US Open.
Ipak, njegov najveći finansijski rast dolazi zahvaljujući poslovima van terena. Luksuzni sponzorski ugovori donijeli su mu milione tokom karijere, uključujući oko osam miliona dolara godišnje od Rolex-a, pet miliona od Mercedes-Benz-a i ukupno 20 miliona od Lindt-a.
Njegova odluka iz 2018. godine da se rastane sa Nike-om, čije je bio zaštitno lice od svoje 13. godine, pokazala se kao izuzetno unosna. Ubrzo nakon toga, potpisao je ugovor vrijedan 300 miliona dolara sa japanskim brendom Uniqlo, koji se isplaćuje u periodu od 10 godina.
Federer je 2019. napravio još jedan potez vrijedan pažnje kada je kupio tri odsto udjela u švajcarskoj kompaniji za proizvodnju obuće On, nakon što su njegova supruga i prijatelji postali opsjednuti tim patikama.
Popularnost ove obuće eksplodirala je u SAD, a prema podacima Bloomberga, kompanija On sada vrijedi oko 17 milijardi dolara, što znači da samo Federerov udio vrijedi najmanje 500 miliona dolara. I dok se njegovo ime istorijski vezivalo za tenisku veličinu, u govoru koji je 2024. održao diplomcima Dartmut koledža, Federer je generaciji Z poručio da treba da izađu iz svojih okvira i potraže ispunjen život.
„Svi vi imate mnogo toga da date, i nadam se da ćete pronaći svoje jedinstvene načine da napravite razliku, jer život je zaista mnogo više od terena“, rekao je Federer diplomcima.
Rastući put od svlačionice do kluba milionera
Federer nije prvi sportista koji je iskoristio svoju popularnost da bi postao milijarder – priključio se društvu Tajgera Vudsa, Lebrona Džejmsa i Majkla Džordana, koji takođe imaju desetocifrena bogatstva.
I dok su svi oni zaradili milione kroz sportsku karijeru, društvene mreže omogućile su sportistima da lakše promovišu brendove i dodatno zarade. Samo prošle sedmice, Džejms je na Instagramu objavio saradnju sa Amazonom, koja je skupila skoro 250.000 lajkova.
U budućnosti je sve izvjesnije da će se sve više sportista priključivati krugu ultrabogatih, djelimično i zbog toga što mogu da potpisuju sponzorske ugovore još tokom studentskih dana, zahvaljujući pravilima o imenu, slici i identitetu (NIL). Danas je moguće da mladi sportisti postanu milioneri još kao tinejdžeri, a prema sportskom mediju On3, desetine koledž sportista već su potpisali višemilionske NIL ugovore.
S druge strane, neki smatraju da su ove promjene previše usmjerile koledž sport na novac, umjesto na uživanje u igri. Igrači često mijenjaju fakultete više puta da bi obezbijedili što bolje ugovore — što, po mišljenju multimilionera Šakila O’Nila, nije dobra praksa.
„Ako ti napišem ček na milion dolara, ne možeš da ostaneš samo 300 dana“, rekao je Šak prošlog mjeseca u svom podkastu. „Moraš da mi daš bar dvije godine.“

