Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

adminadmin8. Juna 2025. — 14:24Nema komentara3 minute čitanja
FOTO: Pixabay
NJUJORK – Prije nekoliko godina internetom je brzo zaživjela priča o jednom neobičnom triku kojeg je primijenio globalni lanac Starbucks.
Taj je trik, nazvan jednostavno ‘4 dolara’, i danas poznat kao primjer kako velike firme mogu učinkovito upravljati odnosima s kupcima.
Besplatnom kafom uklonili frustracije kupaca
Sve je počelo u jednom jutarnjem redu za kafu, gdje je Kelly Mayne, stručnjakinja za marketing, stajala na dvadesetom mjestu u redu. U vremenu kada većina kupaca smatra da je čekanje u redu gubitak vremena i živaca, atmosfera je bila napeta i puna frustracija. Ipak, čim je Kelly dobila svoj napitak i otišla iz lokala, osjećaj nezadovoljstva potpuno je nestao.
Naime, kad je došla na red, dočekalo ju je iznenađenje – zaposlenici su joj se ispričali zbog čekanja i ponudili besplatnu kafu. Izbor je pao na ledenu kafu vrijednu četiri dolara, ali ona je nije platila ni lipe. Taj je mali, ali značajan gest učinio da se sva ljutnja i nestrpljenje odmah rasplinu.
Zašto mali gestovi grade povjerenje i motiviraju zaposlenike
U poslovnoj slici kao što je Starbucks, besplatna kafa nije velik trošak, prenosi Financa ba. Međutim, ta jednostavna gesta ima ogroman utjecaj na percepciju kupaca i njihovu lojalnost. Kelly Mayne je u svom komentaru istaknula kako ovaj trik ‘4 dolara’ može dugoročno vratiti kupce na ista mjesta kupnje, ali i ojačati njihovo povjerenje.
Važno je napomenuti da ovakvi potezi ne utječu samo na kupce, već i na zaposlenike. Uključivanje radnika u rješavanje problema na licu mjesta pokazuje da ih tvrtka cijeni i poštuje njihov trud. Takav pristup dodatno motivira zaposlenike i doprinosi boljoj radnoj atmosferi.
Iako ne može svaka firma sebi priuštiti besplatne proizvode, iz ovog primjera mogu se izvući tri ključne lekcije koje vrijede za svako poslovanje. Prvo, dugoročna lojalnost kupaca ima veću vrijednost od trenutne zarade. Starbucks je mogao tog dana povećati prihode, ali bi takav pristup mogao otjerati kupce na duži rok.
Sloboda zaposlenika i njihovo zadovoljstvo ključ su pozitivnog iskustva kupaca
Druga lekcija odnosi se na aktivno poticanje zaposlenika da samostalno donose dobre odluke. Radnici su odmah prepoznali nezadovoljstvo kupaca i odlučili djelovati, bez čekanja odobrenja nadređenih. Ta sloboda u odlučivanju pokazuje koliko je važno imati povjerenje u zaposlenike.
Treći, i možda najvažniji aspekt, jest da je zadovoljstvo kupaca u velikoj mjeri povezano sa zadovoljstvom zaposlenika. Kroz ovaj jednostavan čin, smanjio se stres radnika, što se na kraju pozitivno odrazilo i na cjelokupno iskustvo kupca. Zadovoljni zaposlenik prenosi pozitivnu energiju, što kupci odmah osjećaju.
Ovaj primjer nije samo poslovna strategija već i pokazatelj vrijednosti koje firma njeguje, piše Bonitet. Kad kupci vide da ih se poštuje i razumije njihovo vrijeme, postaju vjerniji, a posao cvjeta. Za firme, bilo velike ili male, takav pristup može biti ključ uspjeha.
kafa starbucks
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNjemačka industrija ostala bez 100.000 radnih mjesta
Sljedeći članak Privreda eurozone porasla za 0,6 odsto

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Hrvati izdaju kovanicu od šest evra

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.