Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

    29. Jula 2025. — 14:53

    Kupovina zgrada među najvišim prioritetima Vlade Srpske

    29. Jula 2025. — 13:48

    Ministar iz medija dobija informacije o stanju u „Šumama“

    29. Jula 2025. — 12:31

    Radnici „Lutrije“ nezadovoljni jer nisu dobili regres

    29. Jula 2025. — 12:12
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Za pola godine ugovorene koncesije od 337 miliona KM

    26. Jula 2025. — 10:45

    Crna Gora pred novom arbitražom vrijednom 300 miliona dolara

    25. Jula 2025. — 14:24

    NIS zbog OFAC-a izabrao novog predsjednika i potpredsjednika odbora direktora

    25. Jula 2025. — 12:26

    NLB Banka Banja Luka omogućila Apple Pay za svoje klijente u Bosni i Hercegovini

    29. Jula 2025. — 18:21

    Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

    29. Jula 2025. — 15:50

    Promet na Banjalučkoj berzi samo 245 KM

    28. Jula 2025. — 16:00

    Srpska ide u novo zaduženje obveznicama

    28. Jula 2025. — 09:59

    Pad cijene akcija RŽR „Ljubija“

    29. Jula 2025. — 15:50

    Narodna banka Srbije planira povratak svih zlatnih rezervi

    25. Jula 2025. — 10:52

    Srpska najviše izvozila u Hrvatsku

    23. Jula 2025. — 08:09

    Klimatske katastrofe stvaraju “novu tržišnu realnost” za osiguravajuće kuće

    20. Jula 2025. — 13:10

    Na platformi “Temua” postoje nelegalni proizvodi

    29. Jula 2025. — 08:16

    Od septembra radne nedjelje za samostalne trgovce u FBiH

    24. Jula 2025. — 14:50

    Trgovački lanac u Hrvatskoj kažnjen jer je davao popuste

    23. Jula 2025. — 11:27

    Agencije za nadzor nad tržištem BiH: Upitna sigurnost proizvoda s Temu

    23. Jula 2025. — 11:15

    Srpsku za šest mjeseci posjetilo 238.899 turista

    29. Jula 2025. — 09:58

    Građani Srpske najviše ljetuju u Crnoj Gori i Hrvatskoj

    28. Jula 2025. — 09:50

    Već 250.000 posjeta na Panonskim jezerima

    27. Jula 2025. — 15:30

    Stranci za pet mjeseci u Crnoj Gori potrošili 16 miliona manje

    26. Jula 2025. — 12:20

    Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

    29. Jula 2025. — 14:53

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Andrić: Tona peleta od 360 do 450 KM

    29. Jula 2025. — 10:30

    Petrović: Godina izrazito hidrološki nepovoljna

    27. Jula 2025. — 12:20
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Američki startap tvrdi da može da pretvori živu u zlato

    28. Jula 2025. — 09:00

    Tesla izgubila milijarde dolara prodajom bitkoina

    25. Jula 2025. — 16:49

    Gdje živi najviše milionera u Srbiji?

    25. Jula 2025. — 08:01

    Kako je BlackRock postao finansijski gigant: Od 69 milijardi do 12,5 triliona dolara

    23. Jula 2025. — 09:41

    Evro tone nakon trgovinskog sporazuma s Amerikom

    29. Jula 2025. — 14:40

    Rusija zabranila izvoz goriva do 31. avgusta

    29. Jula 2025. — 12:21

    Njemačka vlada tone u dugove

    29. Jula 2025. — 08:59

    SAD i EU postigle trgovinski sporazum

    28. Jula 2025. — 10:50
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Auto-put Banjaluka-Prijedor poskupljuje za 195 miliona KM

Auto-put Banjaluka-Prijedor poskupljuje za 195 miliona KM

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević17. Marta 2025. — 15:4710 komentara3 minute čitanja
autoput Banjaluka Prijedor
FOTO: Akta.ba

BANJALUKA – Auto-put Banjaluka – Prijedor mogao bi poskupjeti za oko 100 miliona evra ako Vlada RS prihvati rezultate analize opravdanosti zahtjeva kineske firme „Shandong Hi-Speed International“ (SDHS) za povećanjem cijena radova, saznaje portal CAPITAL.

Ova dionica, duga 42 kilometra po cijeni od 297 miliona evra (579 miliona maraka), definisana je 2018. godine koncesionim ugovorom Vlade RS sa kineskom firmom.

Iako je njen završetak najavljen do proljeća 2026. godine, stvarnost je takva da se nije odmaklo daleko od početnih radova i nezavršenih eksproprijacija.

U međuvremenu, cijena radova je snižena za 15 miliona evra, odnosno, došlo je do pomjeranja trase i njenog “ravnanja”, što je ulilo nadu da će se i kod nas jednom dogoditi da neki radovi pojeftine.

Ipak, uzaludno smo se poradovali i brzo je stigao zahtjev Kineza da se cijena radova podigne, zbog poskupljenja materijala, a konačni rezultat je analiza koju je naručila Vlada RS, a koja je pokazuje poskupljenje za preko 30 odsto, odnosno za 100 miliona evra (195 miliona maraka).

“Prema ovoj analizi, radovi bi trebalo da koštaju 382 miliona evra, odnosno oko 745 miliona maraka“, saznaje CAPITAL od dobro obaviještenog izvora.

Kinezi traže još para za autoput Banjaluka – Prijedor

Podsjećamo Republika Srpska se koncesionim ugovorom kineskoj firmi obavezala da će u idućih 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost auto-puta u iznosu od 32,5 miliona evra i taj iznos bi trebalo da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim auto-putevima u RS.

Ako se ovaj iznos ne prikupi od naplate, Vlada Srpske obavezala se da će razliku isplaćivati iz budžeta RS.

Tako je za 30 godina koncesije kineskom investitoru obećano da će za ulaganje vrijedno 297 miliona evra zaraditi 975 miliona evra kroz naplatu putarine.

Ta cifra će sa ovim poskupljenjem biti znatno veća.

Portal CAPITAL je još u oktobru prošle godine pisao da Kinezi traže dodatna sredstva i garancije, a Vlada je potrošila 234.000 KM na izradu analize o opravdanosti kineskog zahtjeva i definisanja konačne cifre.

Izgradnju ovog auto-puta od prvog trenutka prate razni problemi, pa i tragikomične situacije.

Kao prvo, Vlada i dalje uporno krije detalje ugovora koji se odnose na cijene radova i finansijsku konstrukciju, a ignoriše i cijeli niz sudskih presuda koji im to naređuje.

Osim toga, mještani sela preko kojih je planiran prolazak puta ne prihvataju eksproprijaciju i odbijaju da prodaju zemljište, zbog čega je do sada samo jedan dio dobio dozvolu za gradnju.

Uz sve to, Vlada RS svaki čas najavljuje otvaranje radova ove dionice, a do sada je to učinila čak tri puta.

Vlada po treći put najavljuje početak gradnje autoputa Banjaluka – Prijedor

Prvi put, u novembru 2021. godine uoči vanrednih izbora za gradonačelnika Prijedora, najavljeno je otvaranje radova, a upriličena je i svečanost.

Drugi put je izgradnja najavljena uoči opštih izbora 2022. godine, ali bez svečanosti.

Treći put, radovi su najavljeni polovinom septembra prošle godine, kada je Vlada usvojila informaciju о izgradnji auto-puta i zaključak da su ispunjene sve obaveze kompanije SDHS. U saopštenju je izraženo očekivanje da će radovi krenuti do kraja septembra 2024. godine.

“Od kineske kompanije Shandong Vlada očekuje da do kraja mjeseca počne sa radovima“, navedeno je u saopštenju nakon sjednice.

Kako radovi ni nakon toga nisu krenuli, premijer RS Radovan Višković, početkom ovog mjeseca se opet sastao sa predstavnicima kineske kompanije u vezi izgradnje auto-puta.

Kao i prethodnog puta, ponovo su “ocijenili” da je Vlada Republike Srpske ispunila sve obaveze koje su prethodile realizaciji ovog projekta, te da “i kineska strana aktivno radi na svom dijelu posla kako bi realizacija ovog projekta krenula u što skorije vrijeme”.

Na sastanku je zaključeno da je do sada završen značajan dio posla koji se odnosio na eksproprijaciju zemljišta i određene pripremne radove.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
auto put banjaluka prijedor China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group shandong vlada rs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU 2024. godini 1,4 milijarde međunarodnih putovanja
Sljedeći članak Stanovnici EU sve teže do krova nad glavom

Povezani članci

Capital teme 21 minuta čitanja

Srpska osniva predstavništvo u Francuskoj

Capital teme 176 minuta čitanja

Serdarov za „Comsar energy RS“ sad traži 300 miliona KM

10 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Raskoljnikov 17. Marta 2025. 17:26

    Što reče Luka petrović – nikada dosta para.

    Odgovori
    • Kriminal 17. Marta 2025. 19:23

      Iako danas i cjene iz 2018 nisu iste odnosno opravdanost je poskupljenja treba se fino upitati gdje su završili tih 297 miliona za taj autoput mislim i ne treba zna se da su završili u nečijim dzepovima i umjesto da se za jeftinije uradilo dobili smo da da traze jos para jel se neko odlucio ugraditi

      Odgovori
  2. MD 18. Marta 2025. 07:18

    Necemo se m poslije Dode oporaviti jos za 100 godina.

    Odgovori
  3. liliputanac 18. Marta 2025. 08:16

    Dobro, hoće li neko u zatvor?

    Odgovori
  4. Ronjgo 18. Marta 2025. 08:58

    Ovaj članak je napola istina, ovdje je novinarka nešto načula pa onda je mašta
    radila i svašta nešto pretpostavila odnosno izmislila.

    Odgovori
    • Dzeronimo 18. Marta 2025. 11:50

      Koji dio je istina, a koji nije? I zašto?

      Odgovori
      • Zeljko 18. Marta 2025. 22:37

        🙃🙃🙃

        Odgovori
    • Zeljko 18. Marta 2025. 22:33

      to su uradili kao da su na pustom Ostrvu da cak jos dodaju iz budjeta ako ne budu dovoljno Profitirali narednih 30 godina
      jel to bilo potrebno uopste za to jadno parce auto puta !!!
      budale al u svoju korist !!!!

      Odgovori
  5. Marko 18. Marta 2025. 09:36

    Daj ga već jednom počnite raditi. Na čitavoj trasi ima 20 kamiona Niskogradnje Marjanović koji rade nasipanje. Ovim tempom auto put se neće izgraiti za 50 godina.

    Odgovori
  6. Zeljko 18. Marta 2025. 22:36

    koji pametnjakovici 30 g da doplacuju kinezima ako ne budu dovoljno Profitirali ko je to mogao potpisati !!!
    za to parce auto puta sta mi mozemo od tog profitirati osim tih sto su potpisali !!!
    budallle !

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Poljoprivreda i drvna industrija BiH potencijali za veći izvoz u EU

29. Jula 2025. — 14:5325 minuta čitanja

Spoljnotrgovinski deficit BiH sa EU u ovom periodu iznosio je 2,3 milijardi KM

Kupovina zgrada među najvišim prioritetima Vlade Srpske

29. Jula 2025. — 13:48

Ministar iz medija dobija informacije o stanju u „Šumama“

29. Jula 2025. — 12:31

Radnici „Lutrije“ nezadovoljni jer nisu dobili regres

29. Jula 2025. — 12:12

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.