BANJALUKA – Radnici „Lutrije Republike Srpske“ zabrinuti su zbog informacije da uprava preduzeća traži strateškog partnera kojem planira povjeriti sektor prodaje, a koju je CAPITAL otkrio prije nekoliko dana.
Predsjednik sindikalne organizacije u ovom preduzeću Dejan Šehovac kaže da su odmah po saznanju, radnici tražili hitan sastanak sa direktoricom preduzeća i predsjednikom nadzornog odbora.
„Radnici su zabrinuti i postavljaju pitanja. Nadam se da ćemo više informacija dobiti na sastanku koji je zakazan za ponedjeljak, a vezano za plan poslovanja u ovoj godini“, kazao je Šehovac.
Zaposleni su se inače obratili i Savezu sindikata Republike Srpske u čijim je prostorijama ranije ove sedmice održan sastanak.
Sa druge strane, u „Lutriji“ poručuju da radnici nemaju razloga za brigu, ali ne otkrivaju na koji način planiraju budućeg poslovnog partnera uključiti u poslovanje.
„S obzirom na javnost i transparentnost svih aktivnosti Lutrije RS sva domaća i strana pravna lica koja iskažu interes za poslovnom saradnjom sa Lutrijom RS će imati jednaku priliku da uspostave istu“, navode oni u svom odgovoru.
Kažu da im je u poslovnoj 2025. godini namjera da povećaju rentabilnost prodajne mreže i objekata na cijeloj teritoriji Republike Srpske, na način da pored redovnih prihoda obezbijede prihode od zakupa, te troškove poslovanja svedu na optimalnu mjeru.
„Radnici Lutrije RS nemaju razloga za brigu, njihova prava garantovana su Zakonom o radu, Kolektivnim ugovorom i drugim zakonskim propisima koje Lutrija RS kao društveno odgovorna kompanija poštuje. Sve aktivnosti koje će se u postupku reorganizacije provoditi za cilj imaju poboljšanje poslovanja Lutrije RS, a sam tim i uslova radnika“, poručuju iz ovog preduzeća.
Odbacuju tezu da se u ovom slučaju radi o privatizaciji dodajući da je Vlada Republike Srpske donijela odluku na osnovu koje je Investiciono-razvojna banka kao većinski vlasnik otpočela postupak dobrovoljnog preuzimanja „Lutrije“.
Podsjećamo, kako se navodi u planu poslovanja za 2025. godinu, budući partner će preuzeti odgovornost za upravljanje prodajnim mjestima i prodaju postojećih proizvoda.
Plan je i da preuzme radnike „Lutrije“ zaposlene na prodajnim mjestima.
„Partner će biti obavezan da prihvati sve radnike koji su zaposleni na tim pozicijama, čime će se održati stabilnost i motivacija tima. U cilju efikasnog upravljanja radnom snagom, redovno će se pratiti napredak u adaptaciji radnika na novi model poslovanja“, navodi se u predloženom Planu poslovanja za 2025. godinu u koji smo imali uvid.