BOGOR, Predsjednik i izvršni direktor kompanije “Mercedes-Benc” (Mercedes-Benz) za Indoneziju, Klaus Vajdner, izjavio je da je njegova kompanija investirala 30 miliona evra u toj zemlji u jugoistočnoj Aziji od 2010. do 2012. godine.
“Ova godina je bila sjajna za rast ”Mercedes Benca” u Indoneziji”, rekao je Vajdner na ceremoniji “Pokretanje proizvodnje Mercedesove M klase” u Bogoru, gradu na zapadu glavnog indonežanskog ostrva Java.
Po Vajdneru, cilj Mercedesovih investicija u Indoneziji nije samo povećanje proizvodnje već i unapređenje infrastrukture, prenijela je indonežanska novinska agencija Antara.
Zvaničnik Mercedesa je primjetio kako investicije nisu samo usmjerene na proizvodnju vozila M-klase, već i C-klase, E-klase i S-klase.
Vajdner je nešto ranije izjavio da je sklapanje M-klase u Indoneziji znak povoljne investicione klime u toj zemlji za poslovni rast kompanije Mercedes.
“Sklapanje ML 350 na ovom tržištu pokazuje da je Indonezija potencijalno tržište za Mercedes Benc”, rekao je Vajdner.
Stručnjaci ocijenjuju da indonežansko tržište automobila tokom posljednjih godina bilježi izvanredan rast.
Velike investicije i domaća potrošnja doprinose da Indonezija bilježi ekonomski rast koji je jedan od najvećih u Aziji.
Privreda te najveće ekonomije u jugoistočnoj Aziji je u trećem kvartalu ostvarila rast od 6,2 odsto u odnosu na isto tromjesečje lani.
Vajdner je poručio da razvoj lokalne automobilske industrije koristi kako investitorima tako i samoj Indoneziji.
Vajdner je objasnio da proces proizvodnje ML350 u Indoneziji ima podršku pojedinih stručnjaka iz Njemačke i Sjedinjenih Američkih Država, koji su takođe obezbijedili obuku u procesu sklapanja, kako bi sačuvali visok kvalitet.
Zamjenik Investicionog upravnog odbora Indonezije (BKPM), Ahmad Kurnijadi, rekao je da bi širenje poslovanja “Mercedes benca” moglo ohrabriti druge automobilske industrije da investiraju u Indoneziju.
“Indonezija će postati investiciona destinacija, naročito za automobilske kompanije”, rekao je on.
Kurnijadi je rekao da je nekoliko evropskih i azijskih kompanija spremno za širenje svog poslovanja u Indoneziji.
Ukupan domaći proizvod (BDP) Indonezije, shodno paritetu kupovne moći (PPP, po tržišnim cijenama), procijenjen je za 2011. na više od 1,1 bilion dolara, ili 4.666 po glavi stanovnika.
Privreda Indonezije bi 2030. godine mogla da bude sedma po veličini u svijetu i da pretekne ekonomije Njemačke i Velike Britanije, procijenila je nedavno američka konsultantska firma Mekinzi i ko.
U Indoneziji će to 2030. postojati potrošačka klasa od 135 miliona ljudi među 280 miliona stanovnika. Tanjug