LJUBLJANA, Vlada Slovenije odlučila je da mrežu autoputeva u zemlji ustupi koncesionarima na duži rok kako bi obezbijedila nedostajuća sredstva u sve praznijem budžetu.
Prema navodima portala Index.hr. slovenački ministar privrede Radovan Žerjav je, saopštavajući novi paket mjera za privredni oporavak, rekao da će davanje autoputeva u koncesiju osigurati sredstva za finansiranje investicionih projekata putem direktnih državnih ulaganja i javno-privatnog partnerstva.
“Naša namjera je da uskoro raspišemo tender za konsultanta koji će do proljeća naći investicioni kapital za monetizaciju autoputeva i izgradnju važnih infrastrukturnih projekata”, izjavio je ministar Žerjav u emisiji slovenačke televizije, u kojoj je najavio i obračun sa “sivom” ekonomijom.
O monetizaciji autoputeva u slovenačkoj vladi se i do sada razmišljalo, ali nikad nije učinjen konkretan korak u tom pravcu.
Lani je, naprimjer, ministar saobraćaja Patrik Vlačič najavio mogućnost davanja najkvalitetnijih puteva u koncesiju jer je, prema njegovom mišljenju, stanje u slovenačkom državnom preduzeću za puteve – DARS – “postalo neodrživo”.
Prema ocjeni upućenih, pokušaj da Slovenija putem prodaje vinjeta, što je jedan od oblika naplate putarine, namakne “zadovoljavajuća sredstva” nije uspio, jer je prihod bio mnogo manji od očekivanog.
Slovenija je, inače, izgradila mrežu autoputeva koja povezuje Kopar, Maribor, Breganu i Karavanke, a ta investicija je koštala bezmalo sedam milijardi dolara, ili četiri puta više od planirane sume.
Postoje spekulacije da je najveći dio razlike u trošku za gradnju slovenačkih autoputeva otišao na račune građevinske mafije. Tanjug