PODGORICA, Montenegro Airlines (MA) zatražio je danas da međunarodna ekspertska kuća preispita monopolističku poziciju Jugopetrola zbog znatno veće cijene avio goriva u Crnoj Gori u odnosu na druge evropske destinacije.
Izvršni direktor MA, Petar Glomazić saopštio je da već više od tri i po godine ta avio kompanija plaća skuplje gorivo u Podgorici i Tivtu u odnosu na druge evropske destinacije, pri čemu razlika u prosjeku iznosi 50 evra po toni. Za neke destinacije razlika je viša od 100 evra.
On je na konferencji za novinare kazao da je razlika cijene na količine goriva koje se sipaju u Podgorici i Tivtu rezultirala sa ukupno 1,9 miliona evra razlike.
Prema njegovim riječima, MA je angažovao međunarodnu ekspertsku kuću koja će u svojstvu vještaka obaviti nezavisnu i kritičku analizu te situacije, a nakon toga će biti obaviještena Vlada Crne Gore, u cilju preispitivanja monopolističke pozicije Jugopetrola.
“Odbor je naložio da menadžment sazove sastanak sa predstavnicima Jugopetrola i da početkom naredne sedmice krenemo u priču i pregovore o redefinisanju aktuelnih cijena”, naveo je Glomazić.
Odbor direktora MA, kako je rekao, zaključio je da sve koristi koje se ostvare kroz konsolidovan broj letenja i povećan broj putnika nestaju sa novim cjenovnikom i rastom cijene goriva.
Glomazić je kazao da je prema posljednjem cjenovniku koji je došao 24. jula, cijena goriva rasla iz sedmice u sedmicu.
“U Podgorici plaćamo nevjerovatnih 895 evra i interesantno je da je to 70 evra skuplje nego u Frankfurtu, 67 evra u Beogradu, odnosno 60 evra više nego u Parizu”, rekao je Glomazić.
U odnosu na Beč, kako je dodao, to je skuplje čak 108 evra ili 144 evra nego u Kopenhagenu, dok su London i Cirih jeftiniji 41 evra, odnosno 40 evra.
“Zašto je to tako? Nije lako objasniti, pogotovo jer znamo da se gorivo u Crnu Goru doprema vodenim putem koji je najjeftiniji, kroz Luku Bar. Smatramo da je problem monopolistička pozicija dobavljača avio goriva”, kazao je Glomazić.
On je naveo da MA mora sipati gorivo kod njih, a 60 odsto njihovih ukupnih potreba uzima se u Podgorici i Tivtu, što je 14 hiljada tona na godišnjem nivou.
“MA je glavni klijent Jugopetrolu i čini polovinu njihovog prometa, ali za sve ove godine nismo ostvarili nikakvu korist od činjenice da smo glavni potrošač proizvoda koji nude”, kazao je Glomazić.
On je podsjetio da je MA već nekoliko puta ukazivao na problem skupljeg goriva u Crnoj Gori, prenose agencije.