LJUBLJANA, Nadzorni odbor Mercatora je na 7. sjednici održanoj 18.06.2012. godine razriješio dužnosti Veru Aljančič Falež sa funkcije članice Uprave za područje strateškog razvoja kadrova i organizacije i Petra Zavrla sa funkcije člana Uprave za područje Mercator trgovina Slovenija, tehnika, veleprodaja i dopunske dejatnosti.
Kako se navodi u saopštenju, oni će i dalje nastaviti poslovnu karijeru u Mercatoru. Vera Aljančič Falež preuzima funkciju pomoćnice predsjednika Uprave i biće odgovorna za područje kadrova, pravne poslove i organizaciju, dok će Petar Zavrl preuzeti funkciju savjetnika predsjednika Uprave za maloprodaju.
Stanku Pejanović (Čurović) je Nadzorni odbor imenovao za članicu Uprave Grupe odgovornu za poslovanje Mercatora na tržištima Jugoistočne Evrope. Nadzorni odbor Poslovnog sistema Mercator d.d. je imenovao i četvrtog člana Uprave. Funkciju s danom, 19.06.2012. preuzima Igor Maroša, a pokrivaće područje trgovačkog poslovanja Mercatora na slovenačkom i hrvatskom tržištu.
Za mandatni period od pet godina rukovodstvo Mercator Grupe predstavljaju: predsjednik Uprave Toni Balažič te članovi Uprave – Drago Kavšek, Stanka Pejanović (Čurović) i Igor Maroša.
Stanka Pejanović (Čurović)
Stanka Pejanović (Čurović) je rođena 9. februara 1967. godine u Kuli. Po zanimanju je magistar ekonomskih nauka, magistrirala na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Novom Sadu. Karijeru započinje u proizvodno-trgovinskom preduzeću „Univerzal“ u Kuli na mjestu šefa računovodstva i kasnije finansijskog direktora.
Nakon prelaska u Kompaniju Rodić, rukovodi odjeljenjem računovodstva i uspješno vodi projekat „Varijabilni sistem obračuna zarada u maloprodaji“ nakon čega preuzima funkciju direktora maloprodaje Kompanije Rodić sa tada šest maloprodajnih objekata. Tokom pet godina broj maloprodajnih objekata je povećan na 150 jedinica, a uspješnim vođenjem projekta „Strategija razvoja maloprodaje“ Rodić trgovina postaje prva velika privatno organizovana trgovina u Srbiji. Sa pozicije direktora maloprodaje preuzima funkciju generalnog direktora Rodić MB Market i aktivno učestvuje u projektima restruktuiranja Kompanije Rodić. Tokom rada u kompaniji Rodić vodila je nekoliko značajnih projekata u dijelu optimizacije poslovanja i organizacije. Bila je predsjednik Upravnog odbora „Žito Bačka“ iz Kule, „Požarevac promet“ iz Požarevca i predsjednik Skupštine trgovačkog preduzeća „Sloga“ iz Kule.
Karijeru u kompaniji Mercator nastavlja iste godine nakon akvizicije društva M-Rodić na dvojnoj poziciji predsjednika Upravnog odbora M-Rodić i direktora društva Mercator-S.
Od 2010. godine imenovana je i na mjesto pomoćnika predsjednika Uprave Grupe Mercator, a od januara 2011. godine obavlja funkcije članice Uprave Grupe Mercator, odgovorna za trgovačko poslovanje Mercatora na tržištima Jugoistočne Evrope i direktora društva Mercator-S.
Igor Maroša
Igor Maroša rođen je 27. 12. 1971 u Ljubljani. Po zanimanju je magistar poslovnih nauka, magistrirao na IEDC Poslovnoj školi Bled. Karijeru je počeo 1996. godine u Grupi preduzeća Pulsar, Krona i Proxy BPD, gdje je prvobitno radio kao berzanski posrednik, a kasnije je napredovao od rukovodioca trgovanja i pomoćnika direktora do radnog mjesta direktora. 2004. godine zaposlio se u društvu A.T. Kearney savjetovanje d.o.o. kao Principal.
Pored konsultacija obavlja i funkcije člana rukovodećeg tima za jugoistočnu Evropu, gdje je odgovoran za razvoj poslova u Sloveniji i Srbiji te marketing i kadrove. Pored toga je rukovodilac prakse potrošačkih dobara i trgovine za jugoistočnu Evropu, surukovodilac za istočnu Evropu i rukovodilac trenerskog tima u EMEA te rukovodilac praksi finansijskih institucija sa PE i praksom Strategije, marketinga i prodaje.
Maroša ima iskustva na području maloprodaje kao i na drugim konsultantskim projektima. U ulozi eksperta se bavio upravljanjem cijena u Švajcarskoj, a iskustvo je stekao i u projektima razvoja omni-channel koncepta trgovina elektronikom u Rusiji, razvoja koncepta mreže hipermarketa, povećanja efikasnosti nabavke i logistike te povećanja produktivnosti i optimizaciji organizacije u Sloveniji, Hrvatskoj i u Srbiji te projektima upravljanja robnim grupama u Sloveniji i u Hrvatskoj. Kao savjetnik učestvovao je pri projektima razvoja strategije i organizacije te podršci u provođenju strategije u različitim industrijama, na području finansijskog i poslovnog restrukturisanja preduzeća i udruživanja na području potrošačkih dobara.