BANJALUKA, U toku je kontrola auto-servisa na području grada kako bi bilo utvrđeno ima li onih i koliko ih je koji rade ilegalno, potvrdili su iz Odjeljenja za inspekcijske poslove Administrativne službe grada.
Prema informacijam koje je Odjeljenje za inspekcijske poslove dobilo od Udruženja auto-mehaničarskih radnji broj “divljih” radnji ove vrste iznosi 175.
“Letimičnim pregledom tog spiska utvrdili smo da značajan dio tih auto-servisa ima registrovanu djelatnost ili se ne nalaze na postojećim adresama, pa se tako dolazi do zaključka da je spisak proizvoljan”, kaže Slaviša Sandić, pomoćnik načelnika Odjeljenja za inspekcijske poslove.
Sandić naglašava da kontrola nema obilježje akcije, koja će trajati nekoliko dana, nego će se raditi u kontinuitetu.
Postupajući po navedenom spisku, navodi on, izdato je osam prekršajnih naloga, a izdata su i četiri rješenja o zabrani rada, dok je primijećeno da veliki dio kontrolisanih subjekata ne radi.
Prema Sandićevim riječima, vozači koji svoje automobile servisiraju u “divljim” servisima ne mogu ostvariti prava prema Zakonu o zaštiti potrošača u RS.
“Vozači ne mogu reklamirati uslugu koja im je napravljena neprofesionalno, pa tako na svoj rizik servisiraju u takvim radnjama”, rekao je Sandić.
Kazna za prekršaj za rad bez odobrenja propisana je Zakonom o zanatskoj i preduzetničkoj djelatnosti, a kreće se u rasponu od 500 do 1.500 KM.
Milenko Jaćimović, predsjednik Udruženja za unapređenje i bezbjednost saobraćaja Banjaluka, kazao je ako se gleda sa stručne strane to su, većinom, servisi profesionalnih mehaničara koji su završili zanate i koji su, uglavnom, radili u nekim ovlaštenim državnim ili privatnim servisima.
“Nama je poznato barem desetak radnji gdje su obavljane zamjene rezervnih djelova i druge opravke. Sa aspekta stručnosti i kvaliteta usluga ne može se reći sa su ti ljudi nestručni”, rekao je Jaćimović, te dodao da se radi o djelatnosti koju je neophodno urediti.
Prema njegovim riječima, ako se u obzir uzme činjenica da su u posljednjih pet godina zatvoreni veliki auto-servisi na području grada, logično je da su ti radnici jednostavno, morali raditi, kako bi prehraniti porodicu.
“Ne treba sve gledati crno-bijelo, već treba sagledati jedan socijalni aspekt. Ako se jedna firma, kao što je “TAM servis” ugasi, ljudi koji odu na biro moraju nešto raditi. Oni to rade zato što ih je muka natjerala”, zaključio je Jaćimović. Nezavisne novine
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Trebalo bi da idemo u ovlastene servise da nas osisaju kao ovce. Skoro sam mijenjao neki handrc na autu i nazovem ja ovlasteni servis i cifra 1350 KM, a onda odem kod ”divljaka” i sve platim 250 KM + covjek mi gratis da filter zraka, crijevo za turbinu i tecnost za sajbu.
a ti imas i turbinu 🙂
Pa u ovlastenom servisu sam radio reparaciju letve volana i platio 400km i takodje na to pdv 68km, letvu mi mjenjali ucienici a omnda doso sef pogledo kaze dj je ok i to je to, trajala neki 10 mjeseci i ponovo otisla kad sam otiso u servis kaze garancija na novu 12 a repariranu 6mjeseci. drugi put mi je to uradio divljak prije otprilike godinu, 100km i 30 ruke jos ide. Ali gospodi sa olokom i kravatama daje da svi placaju obaveze drzavi kako bi oni sto vise mogli krast u svoj djepinu. A nakotilo ih se svaki drugi covjek ili je neki knjigovodja, ili radi nesto u opstini, banci i nosa neke papire i nekog peljusi a skoro nekako trazim majistora za susilicu i jedva sam naso takog covjeka. ali eto nama trebaju samo neradnici sa olokama u ruci koji otimaju od svjeta a nikom netrebaju.
Ma da trebo bi neko u kanalu sav umazan da zaradjuje onim silnim neradnicima po administraciji, bankama itd… jos malo ako ovako nastavimo imacemo svakog drugog covjeka u nekoj kobejagi kancelariji koji nikom netreba i koji ce utusit i ono malo ljudi koji bi nesto radili i nekom bili od koristi.
Licno volim jednog molera ili auto mehanicara nego sto onih neradnika po nekim kancelarijama sto samo otimaju i uvode kobejagi neke zakone da pi neradom napunili svoje djepine…..
Treba ljude legalizovati i pustiti ih da rade, kao i sve druge djelatnosti koje se obavljaju ilegalno, smanjiti dadžbine i poreze, omogućiti da se radi, zaradi i plati porez državi.
Ako nastave da gule privatnike, svi će zatvoriti i raditi na crno ili ćemo se kolektivo iseliti u EU, a ONI neka mami i tati uvode poreze i namete…
Kakva prava u ovlašćenom servisu, kod Vidovića u motor koji staje 4 litra ulja sipaju 6 litara i naplaćuju, kao pogriješili…još litra ulja 35 KM, pa ti idi u ovlašćene servise…
bio prijavljen i imo prijavljenog jednog radnika, ja zaradim za mjesec izmedju 1500 do 2000km radniku dam 500km i njemu svaka cast za svaku marku i sve bi bilo uredu da je i drzavi dat jos neki 500 da nije oni silni papira i neradnika oko koi svaki dan treba obilazit i pola dana gubit i onda dodje onaj pregledat ispravnu fiksalnu kasu i kaze 50km pregled ako to ne uradis kazna je hiljadu do dvije plus telekomu 10km svaki mjesec, ide onaj sto stavlja otrove za mise svaki mjesec 15km i isto kaze ako nestavis kazna je od 500 dp 1000km i tako vodjenje racuna u banci sa proviziama placanja 15, industriska struja oko 100 knjigovodja 70 porezi na plate za dvojicu 100 doprinosi oko 400 pausal 50 godisnja republicka i opstinska taksa 350, i jos uvijek ponesto tako da treba dat mjesecno preko 1000km i 500 radniku sto znaci meni ostane ako zaradim 1500km nula i uvjek u strahu doce inspektor pa me jos kaznit ili mu moras u djep 100e. ali stacemo inspektor kaze ja radim gospodine svoj poso a ja sav umazan kao kradem od drzave. i to je to neradnici nedaju onim koji bi da nesto rade i zarade da rade jel ja koi radim da svima poplacam i sebi skuckam 500km kradem a inspektor ima platu 1500 i jos 1500 dobie u djep i on radi svoj poso. eto takvi su nam potrebni imamo ih sve vise zato nam i jest ovako.