KRAGUJEVAC, Pet godina nakon FIAT-a 500, koji je u ljeto 2007. uspješno u život vratio slavni istoimeni model, stiže njegova naduvana verzija, ali ne iz Torina, nego iz Kragujevca, gdje je nedavno u rad pušten jedan od najsavremenijih evropskih pogona za proizvodnju manjih automobila.
Iako se radi o izmijenjenom osnovnom modelu, FIAT 500L je u osnovi monovolumen niže klase, nasljednik modela idea, koji se proizvodio od 2003. do 2008. Italijanski dizajneri su sve mudro zapakovali u stil nostalgičnog mališana, a kako bi osigurali dovoljno prostora za pet osoba i prtljažnik od 350 litara 500L rastegnut je za 59 i proširen za 16 centimetara.
Stvoren je privlačan maleni kombi velikih mogućnosti, koji će osvježiti ponudu takvih vozila na tržištu, a zadržano je sve uvjerljivo i dobro, što smo upoznali u osnovnom modelu.
FIAT 500L stilom podsjeća i na novu pandu, ali je osjetno veći. Zbog privlačnog stila očekuje se da će konkurisati i miniju, odnosno njegovoj verziji klabmen.
U FIAT-u se ne boje za plasman oko 250.000 automobila godišnje, koliki je kapacitet fabrike “Zastava”, jer će biti prodavani na svim svjetskim tržištima
Materijali će imati miris luksuza, pa usprkos proizvodnji u Srbiji neće biti jeftin. Osnovni model s dvocilindarskim turbobenzincem 0,9 tviner snage 86 KS stajaće 16.000 evra. Ali, u FIAT-u se ne boje za plasman od oko 250.000 primjeraka godišnje, koliki je zasad kapacitet proizvodnog pogona na mjestu fabrike “Zastava”, jer će 500L biti prodavan na svim svjetskim tržištima, uključujući američko.
Uprkos kombijevskom obliku karoserije, postignut je povoljan koeficijent otpora vazduha od 0,32, što će pridonijeti povoljnim performansama, uz nisku potrošnju. Tome će svakako pridonijeti i već dokazano dobri motori nove generacije, dvocilindarski turbobenzinac na 0,9 tviner sa 86 KS i četverocilindarski turbodizelaš 1.3 JTD s 95 KS.
FIAT nesumnjivo dobija zanimljiv i perspektivan model, od kojeg se na našem tržištu, zbog najavljene visoke cijene ne može očekivati puno.