LONDON, Svjetski superbogataši, predvođeni arapskim šeicima i ruskim tajkunima, kupovali su tokom 2010. veće, skuplje i luksuznije jahte nego prijašnjih godina, piše u zadnjem broju Financial Times.
“Još 2007. jahta dugačka 62 metra mogla je bez problema ući u top 100, da bi danas na prestižnu listu najvećih, na posljednje mjesto jedva došla ona od 73 metra”, donosi specijalizovani portal Superyachts.com
Kao najveća ovogodišnja akvizicija iščekuje se “Topaz”, nevjerojatno luksuzno privatno plovilo od 147 metara, naručeno od njemačke kompanije Lürssen Yachts za nepoznatog naručitelja, vjerojatno porodicu Al Nahyan iz Abu Dhabija.
Projekti gradnje superjahti često se drže u tajnosti, kao i cijena i budući vlasnici kojima je anonimnost bitna stavka u ugovoru, kako bi se zaštitili od javnih prozivki za neprimjereni, neukusni luksuz.
“Topaz” će na svjetskoj listi ipak zauzeti tek četvrto mjesto, jer još nitko ne uspijeva konkurisati jahti “Eclipse” Romana Abramoviča, iako je i to samo pitanje vremena.
“Postoje brojni izuzetno bogati naručioci koji nisu vidljivi i žele da tako ostane”, kaže Barry Gilmour, direktor u kompaniji Royale Oceanic, jednoj od najjačih globalnih brendova u građenju luksuznih plovila.
“Jednom kad imate nekoliko ladanjskih kuća i mlaznjak, poželite još više privatnosti i luksuza. Na što ćete ih potrošiti, ako ne na luksuznu jahtu”, uvjerava Gilmour.
Iako je ekonomska kriza i kolaps Lehman Brothersa ugrozio bogataše zapadne hemisfere, imućni Rusi i Arapi, većinom zaradom od nafte i ruda, nastavili su utrku “ko ima veću”.
Među rijetkima koji im konkurišu, a da nisu novac stekli od prirodnih resursa, sve češće se spominje režiser Steven Spielberg, za kojeg su, procjenjuju mediji, holandski graditelji iz kompanije Oceanico izgradili jahtu Seven Seas.
Finansijska kriza na Zapadu, doduše, presudila je nekim jakim evropskim kompanijama, poput italijanskog Ferettija, kojeg je uslijed golemih dugova kupio kineski Shandong Heavy Industry Group, za manji dio vrijednosti iz 2007., kad su procijenjeni na 1,7 milijardi evra.
Osim prodaje najvećih i najluksuznijih jahti onima koji se u krizi ne žele odreći luksuza uvijek ostaje opcija najma. Cijena, prava sitnica: ne manje od milion dolara za sedam dana…Business.hr