SARAJEVO, Najava turske kompanije “Turkoil” i austrijskog OMV-a da uskoro napuštaju milionske poslove u BiH zaoštrila je odnos ruskih i turskih kompanija oko tržišta nafte i naftnih derivata na području cijele BiH.
O mogućim nasljednicima već se spekuliše, a interesovanje su navodno već pokazale dvije kompanije. I to ruska i malezijska, čiji je vlasnik turski milioner.
Naravno, Rusi su u prednosti jer već imaju jaku bazu u Republici Srpskoj, pa im ne bi bilo teško da se prošire i na Federaciju BiH i tako pokriju cijelu Bosnu.
Ali ovdje je pitanje i koje će ruske kompanije preuzeti tržište Federacije BiH. Pošto su iz ruske kompanije “Zarubežnjeft”, koja je vlasnik naftne industrije RS, najavili agresivno širenje i na tržište Federacije BiH, pa navodno kupili zemljište u Sarajevu za gradnju prve benzinske pumpe, interes za tržište pokazala je još jedna kompanija iz Rusije.
Kako se nezvanično priča u ekonomskim krugovima u BiH, kao najveći kandidat za kupca 28 benzinskih pumpi OMV-a u BiH spominje se “Lukoil”, druga po veličini naftna kompanija u Rusiji, koja je već jednom bila na tržištu Bosne i Hercegovine, sa kog se neslavno povukla.
Što se tiče OMV-a, ovaj gigant u Pločama ima zakupljene terminale, veličine 10.000 metara kubnih, a u narednih nekoliko dana biće jasno da li je “Lukoil” zainteresovan i za njih.
Među naftašima u BiH se priča da je OMV na svojim pumpama imao najbolji promet među distributerima, ali je, istovremeno, njegov profit po jednoj pumpi u BiH bio dvostruko manji nego u Sloveniji. Zbog toga će se Austrijanci sigurno povući, a posao ostaviti firmi sličnog kalibra.
Loše procjene
Analitičari smatraju da bi glavni razlozi povlačenja turskih i austrijskih giganata sa područja BiH mogla da bude pogrešna procjena tržišta nafte, kao i administrativni problemi. – Takođe, činjenica da se kasni sa gradnjom autoputa u BiH, koji je najveći “gutač” nafte, samo je još jedan dokaz da potrošnja nije onakva kakva se očekivala. Ne treba zaboraviti ni poskupljenje “crnog zlata” – kažu analitičari. Novosti