TOKIO, Kako jak japanski jen umanjuje ekonomsku konkurenciju “Tojotinih” hibrida, ta kompanija želi da poveća prodaju svojih dizel vozila.
Japanski proizvođač automobila “Tojota” vodi razgovore sa njemačkom kompanijom BMW o saradnji u proizvodnji ekoloških automobila, objavio je japanski poslovni dnevnik “Nikei”.
U okviru tog sporazuma, njemačka kompanija bi isporučivala dizel motore za “Tojotina” vozila , dok bi “Tojota” podjelila svoju tehnologiju za proizvodnju hibridnih automobila.
To bi bilo drugo “Tojotino” povezivanje u oblasti “zelene” tehnologije sa nekim velikim stranim proizvođačem automobila, poslije sporazuma iz avgusta o razvoju hibridnih sistema sa američkom kompanijom “Ford”.
Prema predloženom sporazumu, BMW bi isporučivao dizel motore za putnička vozila “Tojote”, najvjerovatnije srednje veličine od oko 2.000 cc koji bi se prodavali u Evropi.
BMW je krajem 2010. sklopio sporazum sa francuskom grupacijom “PSA Pežo Sitroen” o zajedničkom razvoju hibridnih sistema za subkompakt vozila.
“Tojota” nastoji da uz pomoć svojih hibrida poveća tržišni udio u Evropi gdje oko 60 odsto putničkih vozila pokreću dizel motori.
Očekuje se da tražnja dizel automobila poraste, budući da se takvi motori smatraju efikasnim načinom za smanjenje emisija ugljen-dioksida, a tehnološki napredak u toj oblasti je od ključnog značaja , s obzirom na pooštravanje regulative za emisije štetnih gasova.
Kako jak japanski jen umanjuje cjenovnu konkurentnost “Tojotinih” hibrida, ta kompanija želi da poveća prodaju svojih dizel vozila putem dobavljanja dizel motora od BMW, naveo je “Nikei”. Dnevni avaz