BEOGRAD, Dok većina građana Srbije sa svojim primanjima jedva pokriva najnužnije potrebe, ima i onih koji sebi mogu da priušte farmerice od 25.000, cipele od 90.000, pa i ručni sat od 700.000 dinara. Doduše, ni njih kriza nije zaobišla. Iako nevoljno, trgovci skupocjenom robom u Srbiji priznaju da im se broj kupaca drastično smanjio.
Tržište luksuznim stvarčicama u Srbiji stvoreno je za biznismene, političare, sportiste, diplomate i estradne ličnosti. Bez obzira na njihova česta putovanja u inostranstvo i znatno veći izbor, porodice „izbranih“ vole da kupuju upravo u najskupljim radnjama u Beogradu.
– Svuda u svijetu je kriza, a to potvrđuju i naše kolege iz inostranstva – kažu u u jednoj beogradskoj prodavnici luksuznog nakita i satova. – Situacija je slična i ovdje i u razvijenijim zemljama Evrope. Sreća naša, pa među našim kupcima ima dosta stranaca. Kupce je sve ovo jače udarilo, ali pad prometa skupocjenih stvari se svuda osjeća. U Srbiji se sve teže odlučuju da kupe luksuz, ne zato što nemaju para već više iz straha da će besparica biti sve veća. Tako je u protekle dvije godine.
Većina uvoznika i trgovaca najskuplje robe u Srbiji, ne želi da izađe sa podatkom koliko im je prodaja opala od početka ekonomske krize. Nezvanično, kod većine promet je prepolovljen, a pojedini sada imaju samo dvadeseti dio nekadašnjih pazara. S druge strane, činjenica je i da i najskuplji proizvod ima svog kupca u Srbiji.
– Svaki put kada dođem u jedan od dva najveća tržna centra u Beogradu, iznenadi me gužva – priča Milena S. iz Novog Beograda. – Vjerujem da je većina nas došla da pronađe sebi nešto dobro, ali po pristojnim cijenama. Međutim, primjetila sam da kroz centar građani prolaze veoma često sa kesama iz radnji sa firmiranom garderobom koja je papreno skupa. Očigledno da i stvari, o kojima većina nas može samo da mašta, ipak, imaju kupce.
Limuzine
Ni brojne povoljnosti i akcije salona automobila u Srbiji ne mogu da „poprave“ prodaju četvorotočkaša. Do avgusta prodato je 22.997 automobila, 5.000 manje nego lani. Poslije 2008. godine kada je bilo 57.000 srećnih vlasnika novih limuzina, u 2009. godini zabilježen je pad prodaje od oko 20 odsto, a pazareno je nešto manje od 44.000 novih automobila. U 2010. prodato je jedva 40.000 vozila, sve sa subvencionisanim „puntom klasikom“ (12.000) koji je „odnio“ trećinu tržišnog kolača. Najluksuzniji i najskuplji automobili najduže čekaju nove vlasnike. Novosti