BANJALUKA, Mašinovođe “Željeznica Republike Srpske” (ŽRS) i dalje štrajkuju i ne odustaju od svojih zahtjeva, a zbog zaustavljanja vozova, koje traje već osmi dan, gubici su svakim danom sve veći i mjere se milionima maraka.
Rekao je ovo juče “Glasu Srpske” generalni direktor ŽRS Dragan Savanović.
– Mašinovođe traže nešto što u ovom času nije moguće. Situacija je i dalje nepromijenjena i ne znam više šta bi trebalo da se preduzme. Sastanci su održani, tražili su i sastanak sa ministrom saobraćaja i veza RS i to je ispunjeno, ali će danas biti punih osam dana kako traje štrajk – rekao je Savanović.
Ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović rekao je juče “Glasu Srpske” da mašinovođe treba da uđu u proces rada i da nastave pregovore sa rukovodstvom ŽRS, jer se bez pregovora ne može doći do rješenja.
– Nemam saznanja o tome da su mašinovođe pokazale interesovanje da nastave sa pregovorima. I na sastanku koji sam sa njima održao u petak oni su sami utvrdili da je ovo obustavljanje rada nezakonito. Zakon se mora poštovati do kraja, što se tiče obaveza, od Vlade RS, menadžmenta, pa do zaposlenih, što podrazumijeva i mašinovođe – istakao je Čubrilović.
Dodao je da će i on opet razgovarati sa mašinovođama, ako za to budu zainteresovani.
– Uvijek sam spreman za pregovore, ako su u okviru zakona – dodao je Čubrilović.
Uprava ŽRS je u više navrata pozivala mašinovođe da pokrenu vozove, jer privrednici trpe veliku štetu. U upravi poručuju da će tražiti odgovornost zbog “štete nastale usljed ovog nelegalnog prekida željezničkog saobraćaja”.
U najtežem položaju zbog obustavljanja željezničkog saobraćaja su kompanija “Arselor Mital” u Prijedoru, koja je na putu da prekine proizvodnju, pošto nema prostora za lagerovanje rude i “Arselor Mital” Zenica, koji nema gredice za nastavak procesa rada. U teškoj situaciji su i “Unis” Derventa i “Alumina” Zvornik.
– Smatramo da niko nema pravo da dovede do obustavljanja rada u privredi samo zato što zahtijeva da njegova plata bude veća nego plate iste ili slične stručne spreme u Republici Srpskoj – kažu u upravi ŽRS.
Poziv za obustavljanje rada mašinovođa ostaje otvoren i poslije više pregovora koji su obavljeni tokom protekle sedmice, a u kojima je u petak naveče učestvovao Čubrilović.
Čubrilović je tada rekao da je i Vlada RS dala sve što je bilo potrebno, te da smatra da je jedini izlaz u novom kolektivnom ugovoru.
Kolektivni ugovor
Zahtjev 230 mašinovođa i pomoćnika mašinovođa ŽRS, koji su od ponedjeljka, 10. oktobra, od 18 časova zaustavili vozove, odnose se na isplatu razlike u zaostatku dodataka na platu, koji se u stručnoj terminologiji naziva kilometar, kao i dalju isplatu kilometara po ranije utvrđenoj cijeni od 2,4 marke.
Stav uprave ŽRS je da mašinovođama ne mogu da udovolje, odnosno da je jedna marka po kilometar-času, umjesto 2,4 koje traže mašinovođe, trenutno jedino u okviru zakona.
– Jedini legalan način je da se izmijeni kolektivni ugovor i promijeni taj odnos i da ne bude pet odsto od dnevnice, nego recimo deset ili 12, ali na to ne pristaju drugi sindikati – ističu u upravi ŽRS. Glas Srpske
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kao da je njih briga za to,,,,,strasnoo 🙂