BEOGRAD, Prodaja novih automobila manja je u Srbiji gotovo 20 odsto. Naime, u prvih devet mjeseci prodato je 25.230 automobila, odnosno pet hiljada manje nego u istom periodu prošle godine. U poređenju sa 2009. godinom, kada je prodato 31.300 novih automobila ili 2008. godinom, sa 43.800 vozila, jasno je da su dileri četvorotočkaša u ozbiljnom problemu.
Pad prodaje u septembru (2.190 prodatih vozila) u odnosu na avgust (2.254) ove godine je neznatan, ali je jasno da je trend slabije prodaje nastavljen i, kako stvari stoje, teško da će se i u narednom periodu bitnije popraviti, iako su mjeseci koji dolaze, tradicionalno „jači“ po prodaji, a i, ruku na srce, nikada nije bilo više akcija i popusta kojima prodavci mame kupce.
– Šta god uradili, pa i da ukinemo minimalne marže, ništa ne vrijedi, jer narod jednostavno nema novca – kaže Miša Nikolić, direktor AK „Voždovac“ koja prodaje „fijat“, „reno“, „dačiju“ i „ladu“. – Kriza je velika. Rijetko ko odlučuje da rizikuje i da se zaduži. Pri tome su krediti papreno skupi, a uvođenje obaveznog učešća od čak 30 odsto je zakočilo prodaju i „punta“.
– Kola sada jesu znatno jeftinija za keš ali su mnogo skuplja kad kupujete na kredit – žali se jedan potencijalni kupac. – Ono što me najviše iritira vezano za kredit je stavka „obrada kredita“. Ne znam, vjerovatno ću odustati od kupovine i čekati sljedeći sajam automobila u Beogradu.
Ako je za utjehu, ni prodaja vozila u Evropi ne cvjeta. Procjenjuje se da će pad do kraja godine dostići 11 odsto, a najviše su pogođeni Španija, Francuska i Italija. Novosti