KNEŽEVI VINOGRADI, Vinarija Belje, u koju je hrvatski koncern Agrokor do sada uložio 22 miliona evra, planira da postane lider u regionu i da potom krene u osvajanje drugih tržišta.
Vina Belje planira i da se bolje pozicionira na tržištu Srbije i već priprema dva nova proizvoda za srpske potrošače koje će plasirati u 2015. godini – vina “šardone” i “merlo” u malim pakovanjima od 0,187 litara.
U Srbiju određene količine izvoze od 2009. godine, ali eksport vina Belje treba da bude značajno veći, rekli su predstavnici te kompanije grupi srpskih novinara prilikom posjete Belju i najavljuju da planiraju da povećaju plasman putem ugostiteljskih objekata – hotela, restorana i kafića (HoReCa) i da će fokus biti na Beogradu i Novom Sadu.
To je najveći proizvođač grožđa u Hrvatskoj sa 650 hektara sopstvenih vinograda koji su smješteni na području vinogorja Baranja, unutar vinogradarske regije Podunavlje.
Vinogradi Belja se prostiru u dužini od čak 14 kilometara, a kako bi se postigao najviši nivo kvaliteta grožđe se bere i vozi u novu vinariju smještenu u srcu vinograda. Vinarija kapaciteta osam miliona litara vina prostire se na više od 10.000 metara kvadratnih i jedna je od najmodernijih u ovom dijelu Evrope.
Direktor PC Vinski podrumi Goran Miličević izjavio je prilikom obilaska te vinarije da je 80 odsto zasada vinove loze koji su zatečeni 2005. godine kada je Agrokor preuzeo tu vinariju, “restrukturirano”.
“Iskrčili smo stare i postavili nove zasade, a u samu vinariju je uloženo oko 22 miliona evra, koja sada posjeduje najmoderniju svjetsku tehnologiju”, naveo je Miličević. U vinogradima je promijenjeno čak 2,5 miliona zasada vinove loze.
Miličević je rekao da su Vina Belje pored proizvodnje grožđa i vina, razvila i turizam, pa tako njihov vinski put kroz zasade vinograda dužine 7,5 kilometara, podrum i skladišne kapacitete godišnje obiđe 10.000 turista iz cijelog svijeta.
“Udarni” proizvod te vinarije je “graševina”, bijelo vino izuzetnog kvaliteta, koje je najznačajnija vinska sorta kontinenalne Hrvatske.
Naime, u Hrvatskoj je gotovo svaka treća prodata flaša vina “graševina”, te je njeno tržišno učešće veće od 30 odsto.
Rukovodilac PJ podrumarstvo i glavni enolog Marijan Knežević kazao je da se trenutna proizvodnja vina kreće između tri i 3,5 miliona litara, a ciljana proizvodnja, kada svi vinogradi budu u rodu je 4,2 miliona litara, što su očekivanja za berbu 2017.
On je ukazao da Vina Belje proizvode šest sorti vina, naglasak u prodaji je na domicilnom, tržištu Hrvatske, a vinarija izvozi u zemlje u okruženju – Bosnu i Hrvatsku, Srbiju, Mađarsku i zemlje Evropske unije.
“Ove godine krenuli smo i sa već ozbiljnom količinom izvoza u SAD”, dodao je Knežević.
Osvrnuvši se na posljednju berbu, Knežević je rekao da je ova godina bila jako zahtjevna, ali su uz ciljanu berbu grožđa, ostvareni su jako dobri rezultati po pitanju kvaliteta i količina.
“Pad planirane količine je do pet odsto, ali smo zadovoljni sa berbom i po prinosima i pitanju kvaliteta”, istakao je Knežević.
Vinarija ima tradiciju dužu od 300 godina i posjeduje stari podrum koji je najveći baranjski gator i zaštićeni spomenik kulture i datira iz 1526. godine kada ga je vojska sultana Sulejmana Veličanstvenog koristila u pripremama za Mohačku bitku.
Podrum je kompletno renoviran 2009. godine, a u njemu odležavaju odabrana vina isključivo u bačvama od slavnoskog hrasta čija je ukupna zapremina veća od 300.000 litara. Tu je smješteno i 20.000 uzoraka arhivskih vina.
Srpskim novinarima je tokom posjete toj vinariji rečeno i da je u planu da na mjestu stare vinarije nikne visoko kategorizovan hotel koji će podzemnim tunelom biti povezan sa donjim dijelom podruma. Tanjug