MOSKVA, Kineski “Havtaji Motor” objavio je planove za izgradnju fabrike automobila u Rusiji u vrijednosti od 1,1 milijarde dolara, projektnog kapaciteta od 100.000 vozila godišnje.
Automobilski koncern “Lifan” potpisao je sporazum o izgradnji fabrike u Lipeckoj oblasti. To je prvi proizvodni pogon kineskog brenda u Rusiji.
Investicije u ovo preduzeće iznose 300 miliona američkih dolara. Kompanija će proizvoditi 60 hiljada automobila godišnje.
“Lifan” vodi u Rusiji po prodaji među kineskim automobilskim markama – više od 14 hiljada vozila za osam mjeseci tekuće godine.
Drugi gigant kineske automobilske industrije “Grejt Vol” počeo je da podiže kapacitete u Tulskoj oblasti.
Ova kompanija za sada može da “izbaci” na tržište 150 hiljada vozila godišnje.
Gigant “Čeri” riješio je da se ograniči ugovornom proizvodnjom u fabrici “Dervejs”, investiravši u projekat nekoliko desetina miliona dolara.
Dok evropski proizvođači smanjuju proizvodnju u Rusiji i podižu cijene, kineske kompanije prelaze u “ofanzivu”.
Interesovanje za proizvodnju automobila u Rusiji ispoljavaju sve velike kineske automobilske kompanije.
Kineski proizvođači automobila traže mjesta za pokretanje proizvodnje, naročito u evropskom dijelu Rusije, gdje ima nekoliko vrlo privlačnih posebnih ekonomskih zona.
Bez obzira na činjenicu da je rusko automobilsko tržište sada u padu, kineske kompanije spremne su da konkurišu.
Njihova glavna prednost je što na račun isporuke dijelova iz Kine i lokalizacije proizvodnje u Rusiji mogu da postignu najprivlačniju cijenu svoje produkcije za ruske potrošače.
Većina kineskih automobilskih brendova nema mogućnost da prodaje vozila na evropskom tržištu.
Stručnjaci navode da su Kinezi značajno podigli kvalitet vozila koje proizvode, mada su još uvijek prisutna neka pitanja u pogledu bezbjednosti – navode ruski mediji.