VAŠINGTON, ZAGREB, Tinejdžeri širom svijeta sve više novca troše na hranu, sve manje na odjeću, pa su te dvije stavke u njihovom budžetu sada ravnopravne.
Način života postaje sve važniji od dokazivanja pripadnosti izgledom, a novi snažni trendovi među tinejdžerima su odbacivanje rodnih stereotipa i usvajanje navika odraslih, poput konzumiranja organske hrane i kupovina na rasprodajama, pokazuje jedno istraživanje američke konsultantske kompanije “Pajper Džefri” (Piper Jaffray).
Istraživanje se sprovodi svake godine na uzorku od oko 7.500 tinejdžera prosječnog doba od 16,4 godine.
Tinejdžeri su tržišna sila, budući da godišnje potroše više od 120 milijardi dolara i industrija sve teže slijedi njihove zahtjeve, navode autori ove studije, a prenosi hrvatski Jutarnji list.
Ističu da mladi danas pripadnost svom rodu ne vide kao važnu odrednicu identiteta, tako da kompanije mogu da zaborave na rodno brendiranje proizvoda. Kako se navodi, mladi odbacuju klasične marketinške smjernice, pa čak 45 odsto mladića i 54 odsto djevojaka u porodici dijeli istu odjeću.
Od brendova, kod tinejdžera i dalje najbolje prolazi Najki koji je omiljen u svim kategorijama kupovne moći, a među 10 najjačih marki prvi put je sada T.J.Maxx koji je uspeo da pomiri visoki standard proizvoda sa niskom cijenom. Naklonost tinejdžera gubi Gep, a Starbaks i Mekdonalds i dalje su neprikosnoveni na području ishrane.
Što se tiče kupovine preko interneta, tinejdžeri najviše trguju na Amazonu i i-Baju. Popularan je “ajfon” kao i novi “pametni” sat Epla. Potrošnja na muziku i filmove pada zbog jeftinog striminga, a Instagram je prvi put po popularnosti pretekao Fejsbuk i Tviter. Tanjug