BERLIN, Povjerenje potrošača u Njemačkoj ponovo je u padu, zbog zabrinutosti oko ekonomskih posljedica geopolitičke krize, pokazala je anketa istraživačke kompanije GfK.
“Iz ugla potrošača, tekuće geopolitičke tenzije sada prijete i njemačkoj privredi, što je dovelo do slabljenja optimizma”, navodi GfK, a prenosi agencija Frans pres.
“Kao rezultat toga, očekivanja potrošača u vezi sa primanjima i ukupnom ekonomijom, kao i tendencijom da štede, snižena su”, navodi kompanija.
Indeks povjerenja domaćinstava za oktobar snižen je na 8,3 sa 8,6 poena iz septembra. GfK indeks izračunava na osnovu odgovora oko 2.000 domaćinstava o njihovim očekivanjima na temu primanja i cjelokupne ekonomije u predstojećim mjesecima, kao i njihove spremnosti da troše.
Ranije ove nedjelje, podaci ekonomskog instituta Ifo pokazali su da je indeks poslovne klime u Njemačkoj u septembru pao na najniži nivo u posljednjih 17 mjeseci. Tanjug