RIZELHAJM, SENTGOTARD, U Mađarskoj je počela serijska proizvodnja najnovije porodice Opelovih motora, saopštila je juče ta kompanija.
Serijska proizvodnja nove linije malih benzinskih motora “1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo” svečano je otvorena u najnovijoj i najfleksibilnijoj Opelovoj fabrici motora u Sentgotardu u zapadnoj Mađarskoj.
Nova fabrika “Sentgotard Flex” predstavlja investiciju vrijednu 700 miliona evra sa proizvodnim kapacitetom od 600.000 motora godišnje. Tehnologija koja se primjenjuje čini tu fabriku jednim od najfleksibilnijih proizvodnih pogona u automobilskoj industriji na svijetu, budući da može da proizvodi tri različite porodice motora na istoj proizvodnoj liniji.
Opelov novi 1,6 turbo benzinski motor, 1,6 turbo dizel, a sada i mali benzinski motori proizvode se u toj fabrici.
Sve ove motore karakterišu visoke performanse i male emisije štetnih gasova, uz izvanredno ujednačen rad i veoma nizak nivo buke.
Trocilindrični, jednolitarski turbo motor sa 115 konjskih snaga je samo prvi u nizu malih benzinskih motora, koji će uključivati mnoštvo različitih verzija zapremine od 1,0 do 1,4 litra.
Motor snage 115 KS imaće svoju premijeru na novom modelu adam roks – Opelov mini krosover – a biće dostupan i na novoj korsi koja stiže na tržišta krajem ove godine.
Svečanosti je prisustvovao Opelov potpredsjednik zadužen za odnose sa vladom i javnošću Joahima Košnike i zamjenik mađarskog ministra za spoljnu trgovinu Peter Sijarto.
Nova fabrika motora proizvodiće tri različite linije motora na istoj proizvodnoj traci, nudeći širok spekatar novih Opelovih pogonskih agregata.
Riječ je o motorima visokih performansi i malih emisija štetnih gasova za novu korsu u i adam roks.
“Fabrika Sentgotard Flex ima važnu ulogu u našoj strategiji proizvodnje. Od tekuće godine do 2018. 27 novih Opelovih modela i 17 novih motora izaći će na tržište, a mnogi od tih novih motora biće proizvedeni baš ovdje“, rekao je Košnike.
On je istakao da je cilj te kompanije da jasno stavi do znanja da se “Opel vratio” i da prelazi u napad.
Ofanziva naših modela je u punom zamahu, a motori su veoma bitan dio te ofanzive, rekao je Košnike.
“Postavili smo jasne ciljeve koji sežu do 2022. godine. Naš prvi cilj je da sa trećeg mjesta na evropskom tržištu putničkih automobila dospijemo na drugo. To namjeravamo da postignemo dostizanjem tržišnog udjela od osam odsto u Evropi i 10 odsto u Njemačkoj do 2022. godine“, naveo je on. Tanjug