STOKHOLM, Drugi najveći distributer odjeće H&M (Hennes&Mauritiz) u drugom kvartalu tekuće fiskalne godine, završenom na kraju maja, ostvario je profit u skladu sa predviđanjima analitičara i zabilježio odličnu prodaju u tekućem mjesecu.
Kako prenosi Rojters, ova švedska kompanija ostvarila je u periodu mart-maj dobit prije oprezivanja u iznosu od 7,6 milijardi švedskih kruna (845 miliona evra), što je u skladu sa srednjom prognozom finansijskih stručnjaka.
U saopštenju se navodi da su klijenti odlično prihvatili kolekcije proljeće/ljeto, i da je prodaja ostalih marki, kao što je “COS” ili “and ader storis” (& Other Stories) i “H@M houm” (H&M Home) bila značajna.
Bruto marža grupacije dostigla je u drugom tromjesečju 60,8 odsto, dok su analitičari očekivali 61,2 odsto.
“Naše investicije na dugi rok počinju da daju rezultate, kao što je marka ”and ader storis”, ili elektronska prodaja u SAD i Francuskoj”, izjavio je generalni direktor grupacije Karl-Johan Person, dodajući da će H&M nastaviti sa svojom dugoročnom investicionom politikom.
Istakao je i da je poslije rasta od 19 odsto u maju ove godine, prodaja u junu započela vrlo dobro, ne iznoseći preciznije detalje.
Glavni konkurent ove švedske grupacije, španska kompanija Inditeks, broj jedan u sektoru, prošle nedjelje je objavila da je u periodu od 1. februara do 8. juna povećala prodaju 11 odsto, dok je u prethodnom tromjesečju rast iznosio 8,0 odsto.
H&M predviđa da uskoro lansira širok asortiman obuće i da uvede internet-prodaju na osam do 10 tržišta u 2015. godini, poslije Španije, Italije i Kine koje su planirane za jesen 2014. Tanjug