ZAGREB, U Hrvatskoj je u prvom ovogodišnjem tromjesečju registrovano 7.329 novih putničkih vozila, što je 21,4 odsto više u odnosu na isti period 2013, a na rast je dominantno uticala nabavka novih vozila za Vladu i ministarstva, pokazuju podaci agencije Promocija plus.
U martu je rast prodaje novih vozila u odnosu na februar iznosio čak 40 odsto, dok je u odnosu na mart 2013. bio 25,8 odsto, prenio je portal Biznis.hr.
Na sve te poraste presudno je uticala nabavka novih vozila za Vladu i ministarstva, napominju analitičari Promocija Plusa, ali i niska lanjska osnova za poređenje.
Ulazak Hrvatske u Evropsku uniju rezultirao je takođe povećanim uvozom polovnih vozila. Tako je u prvom kvartalu ove godine prodaja polovnih automobila skočila 223 odsto u odnosu na isti period lani, dostigavši brojku od 8.837 vozila.
U martu je trend rasta prodaje korišćenih vozila, započet ulaskom Hrvatske u EU, nastavljen, pa se već sedmi mjesec zaredom u Hrvatskoj bilježi više registracija polovnih nego novih putničkih automobila.
Pri tome u Promociji Plusu naglašavaju da je najveći dio uvezenih polovnih automobila star 10 i više godina.
Među prodatim novim vozilima dominiraju automobili Folksvagena, na drugom mjestu je Škoda, slijedi Opel. Popularni proizvođači su i Pežo, Sitroen, Reno, Hjundai i Mazda. A među modelima, najprodavaniji su bili “škoda oktavia”, “folksvagen golf”, “folksvagen polo”, “opel astra”, “folksvagen pasat” i “sitroen C4“. Tanjug