BANJALUKA, Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske ima za cilj da trgovca i potrošača dovede u ravnopravan položaj, rekao je rukovodilac Odsjeka za potrošače u resornom ministarstvu Braco Vrančić.
Prije okruglog stola organizovanog povodom 15. marta – Svjetskog dana prava potrošača, Vrančić je rekao novinarima u Banjaluci da je samo obaviješten potrošač siguran i zaštićen.
On je istakao da je Republika Srpska jedina u regionu uvela knjigu reklamacija, koju svaki trgovac mora da ima u svom objektu.
Vrančić je rekao da resorno ministarstvo podržava akivnosti udruženja koja rade na zaštiti potrošača u Srpskoj i da je za njihov rad u proteklih pet godina izdvojilo 550.000 KM.
“Ministarstvo je zadovoljno radom udruženja, jer su oni prvi nosilac u zaštiti potrošača i pružaju im savjete, a mogu ih zastupati u sporovima”, dodao je Vrančić.
On je poručio potrošačima da uvijek upute pisani prigovor trgovcu u slučaju nedostatka na proizvodu ili loše usluge.
Predsjednik Udruženja potrošača “Zvono” iz Bijeljine Marko Maksimović rekao je da se iz godine u godinu smanjuje broj prigovora potrošača, te da se najčešće odnose na tehničku robu.
On je dodao da se prigovori najčešće rješavaju dogovorom, uz savjete Udruženja i obavezan račun i garanciju.
Maksimović je upozorio da je roba na akciji često “problematična”.
Okruglom stolu prisustvuju predstavnici udruženja potrošača iz Banjaluke, Bijeljine, Prijedora, Trebinja, Doboja, Dervente i Šekovića. Srna