LONDON, U Nissanovoj fabrici Sunderland u Velikoj Britaniji je i zvanično počela serijska proizvodnja nove, druge generacije uspješnog crossovera Qashqai (od 2007. do danas proizvedeno više od dva miliona komada), a zbog toga je zaposleno i novih 500 radnika.
Prošle godine je u Sunderlandu inače proizvedeno 286.000 primjeraka Qashqaija, a približno toliko će biti napravljeno i tokom 2014.
U Nissanu najavljuju da je druga generacija ovog crossovera inovativna i po pitanju tehnologija i što se tiče dizajna koji je inače inspirisan Hi-Cross conceptom sa Salona automobila u Ženevi 2012. Takođe, velika pažnja je bila usmjerena i na novu unutrašnjost sa daleko kvalitetnijim materijalima nego do sada.
Pažnju privlače i njegova ponuda motora, kao i nova Xtronic transmisija (dostupna kod 1.6 dCi dizelaša).
Što se palete motora tiče, kupcima će na raspolaganju stajati dva benzinca i dva dizelaša (svi sa Start/Stop sistemom). Benzinci su 1.2 DIG-T (85 kW/115KS i 190 Nm, kombinovana potrošnja goriva 5,6 l/100 km, 129 grama CO2 po km) i 1.6 DIG-T (110 kW/150KS i 240 Nm, potrošnja 5,6 l/100 km, 132 grama CO2 po km), dok su dizelaši 1.5 dCi (81 kW/110KS, potrošnja goriva 3,8 l/100 km, emisija CO2 iznosi 99 grama po km) i 1.6 dCi (96 kW/130KS, u zavisnosti od mjenjača i 2WD ili 4WD pogona u prosjeku troši od 4,4 do 4,9 l/100 km, emisija CO2 od 115 do 129 g/km).
U ponudi će biti verzije sa samo prednjim i pogonom na sva četiri točka.
U saopštenju se još navodi da je novi Qashqai u odnosu na istoimenog prethodnika za 49 mm duži, 20 mm širi, 15 mm niži (ali ipak ima za 10 mm više mjesta za glave putnika napred i pozadi), dok je zapremina prtljažnika povećana za 20 litara (sada 450 litara). Ovdje i podatak da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.32, prenose agencije.