TOKIO, Japanski viski postaje sve ozbiljniji konkurent škotskim i irskim brendovima. Poslije više godina provedenih u sjenci, kako kod kuće tako i u inostranstvu, japanski proizvođači viskija počeli su da povećavaju proizvodne kapacitete, jer njihov proizvod postaje ozbiljan konkurent škotskim i irskim brendovima.
Najveći rast izvoza bilježe japanska kompanija “Nika”, u vlasništvu “Asaši grup holdingsa”, i kompanija “Santori holdings”, koje su u svojoj destileriji “Jamazaki” prvi put u posljednjih 45 godina povećale proizvodnju zbog snažnog oporavka prodaje u Japanu u odnosu na dugotrajni pad prometa, prenosi Rojters.
Izvjestan broj ljudi je, međutim, zabrinut da bi u ovom entuzijazmu oko viskija moglo doći do zaokreta, kao što je to bilo 90-ih godina prošlog vijeka, kada je nekoliko malih proizvođača viskija bilo primorano da zatvori svoja vrata, jer su se Japanci “preorijentisali” na pivo, žestoka pića i uvozni liker.
Pad tražnje tokom 90-ih godina uzrokovao je da “Santori” i “Nika” smanje proizvodnju, što je destilerije ostavilo sa manjkom zaliha “single malt” viskija kada je to piće ponovo 2008. godine dobilo na popularnosti.