BANJALUKA, SARAJEVO, Tržni centri u BiH napunili su kase tokom proteklih praznika, bilježeći povećanje prometa za čak 70 odsto, a pravi potrošački bum očekuju pred Božić.
Prehrambeni proizvodi koji su dio praznične trpeze, piće, novogodišnji pokloni, igračke, slatkiši, samo su neki od artikala za kojima ovih dana vlada velika potražnja.
“Za vrijeme praznika prodaja se povećala i za 70 odsto, a najveći promet očekujemo za Badnji dan. Građani su najviše kupovali prehrambene proizvode i slatkiše”, potvrdila je Gordana Lovrenčić, rukovodilac banjalučkog tržnog centra “Interex”.
Tatjana Raković, portparol “Mercator centra BL”, kaže da je u ovom periodu primjetan porast broja kupaca i vrijednosti kupovina.
“Kako su pred nama i božićni praznici, pripremili smo bogatu ponudu uz akcijske cijene najatraktivnijih proizvoda u našim prodajnim objektima”, rekla je Rakovićeva.
Dodala je da su u svojim prodajnim jedinicama povodom praznika pripremili bogatu akcijsku ponudu sa popustima i do 50 odsto uz veliki broj interesantnih sadržaja.
Ogromni redovi vladali su i na kasama u marketima “Tempo” i “Maxi” širom BiH.
“Potrošači ‘Maxija’ u velikom broj kupuju sve vrste svježeg mesa, dok se u ‘Tempu’, osim kupovine namirnica potrebnih za pripremanje praznične trpeze, intenzivno kupuje i sezonska atraktivna roba, poput novogodišnjih dekoracija, poklon pakovanja i igračaka za djecu”, kazala je Željka Trninić, marketing asistent u kompaniji “Delhaize BiH”, koja je vlasnik lanca marketa “Tempo” i “Maxi”.
S obzirom na to da je i Božić na pragu, Trninićeva dodaje da vlada pomama za svježom ribom, posnim proizvodima, te artiklima koji tradicionalno upotpunjuju prazničnu trpezu.
Iako su primjetni velika kriza i smanjenje potrošnje građana, Željka Bajramović, voditelj Tima za odnose s javnošću u “Fisu” Vitez kaže, da u dane praznika ipak bilježe veću posjetu kupaca, što se odrazilo i na porast prometa za oko 20 odsto.
“Kako je većina građana, školske djece i omladine na zimskom odmoru, a uz to pripreme za pravoslavni Božić tek počinju, očekujemo da će se ovaj trend nastaviti i u narednim danima”, kazala je Bajramovićeva.
Građani se na razne načine snalaze kako bi ispoštovali tradiciju, ali poslije toga redovno slijede “glavobolje”, jer velike minuse u novčanicima treba sanirati.
Komentarišući potrošačku groznicu u BiH, predstavnici udruženja potrošača smatraju da je zabrinutnost poslije praznika redovna pojava.
“Većina građana će potrošiti i posljednji dinar da bi kupila sve što je potrebno za proslavu Nove godine i Božića. Međutim, to je udar na džep potrošača pa će trpjeti naplata komunalnih usluga u januaru”, kažu u Pokretu potrošača BiH. Nezavisne novine